Demo Stray Souls jest już dostępne. Jak prezentuje się polski horror?

Stray Souls to kolejna gra wideo z gatunku horror, która powstaje w naszym kraju. Zapowiedzi gry do tej pory nie spotykały się z wielkim entuzjazmem środowiska, choć na pewno jest to ciekawa propozycja od Jukai Studio. Teraz dostępne jest demo gry na Steam, dzięki której możemy krótko przetestować możliwości horroru.

Aktualne, najnowsze gry wideo stwarzają możliwości do przedstawienia dużego realizmu pod kątem grafiki czy fizyki. Wynika to z używanych przez producentów technologii. Jakiś czas temu głośno było o strzelance pierwszoosobowej - Unrecord, której grafika jest tak przekonująca, że wręcz można z łatwością pomylić ją z nagrywanym filmem. Wiele wskazuje na to, że jesteśmy dopiero na początku rewolucji graficznej w grach wideo, która będzie nas stopniowo przybliżała do doznań podobnych ze świata rzeczywistego.

Taki realizm też jest istotny w horrorach. Ten gatunek z definicji ma być bardzo przekonujący, mrożący krew w żyłach i ma nam jak najmocniej uświadamiać, że groza zawarta w fabule produkcji to coś bardzo rzeczywistego. Nadchodząca premiera remake’u Layers of Fear potwierdza tylko te słowa.

Reklama

Polska gra od studia Bloober Team stworzona na silniku Unreal Engine 5 na zwiastunach wygląda niezwykle realistycznie, a warstwa graficzna wykonana jest wręcz nieprawdopodobnie dobrze. Teraz na rynku pojawiła się kolejna produkcja rodem znad Wisły, choć na razie tylko w wersji demonstracyjnej. Mowa o Stray Souls.

Za stworzenie tej gry odpowiada mała niezależna firma tworząca gry wideo - Jukai StudioStray Souls ma być jednym z największych projektów w jej historii. Twórcy zapowiadali, że pełna wersja ukaże się jeszcze w tym roku, ale na Steam opublikowana została całkowicie bezpłatna wersja demonstracyjna. Stray Souls zostało stworzone również na silniku Unreal Engine 5, choć nie wygląda tak pięknie, jak wcześniej wspomniana produkcja od Bloober Team.

Podczas kilkunastominutowej rozgrywki możemy stoczyć walkę z jednym z bardzo groźnych przeciwników i tym samym przetestować możliwości techniczne produkcji, jak chociażby system pojedynków. Gra finalnie ma trafić na konsole najnowszej generacji, a także na PS4 oraz na komputery osobiste.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy