Dead Space 4 miał powstać. Reżyser kultowej serii zdradza tajemnice
Dead Space to jedna z najbardziej legendarnych serii horrorów nasyconych survivalowym klimatem. Ubiegłoroczna odsłona będąca swoistym odświeżeniem w postaci remake’u pierwszej części gry, podbiła serca graczy. Reżyser i główny twórca cyklu Glen Schofield przyznał, że miał pomysł na stworzenie kolejnej części. Nie zgodził się jednak na to wydawca - Electronic Arts.
Historia serii Dead Space sięga 2008 roku. To właśnie wtedy debiutowała pierwsza część, jakoby na nowo definiując gatunek survival horroru. Dead Space posiadał wszystko, co powinna mieć właśnie tego typu produkcja: dzieło trzymało w napięciu, oferowało nietuzinkową oprawę graficzną, obłędną oprawę dźwiękową i co najważniejsze spotęgowane było to kapitalną warstwą fabularną.
Isaac Clark, główny protagonista franczyzy, powracał do graczy jeszcze kilkukrotnie. W następnych kilku latach debiutowały bowiem kolejne odsłony serii. Ostatnim pełnoprawnym tytułem było wydane w 2013 roku Dead Space 3. Na samym początku ubiegłego roku otrzymaliśmy z kolei pełnoprawny remake oryginalnej odsłony. Ta, powracając do klasyki nasączonej licznymi usprawnieniami, skradła serca graczy, stając się jedną z najlepiej ocenianych gier 2023 roku.
Na łamach podcastu Dan Allen Gaming Glen Schofield, twórca serii, pokusił się o uchylenie swoim fanom kilku interesujących informacji. Okazuje się, że deweloper w gronie weteranów odpowiedzialnych za stworzenie oryginalnego Dead Space’a, miał plan zaprojektowania kolejnej gry. Chodzi o Dead Space 4.
Na drodze stanęli jednak wydawcy z Electronic Arts, którzy wydali wszystkie do tej pory gry z serii. Przedstawiciele EA mieli docenić kreatywność i pomysł twórców, ale jednocześnie wyrazili brak zainteresowania tematem. "Uszanowaliśmy opinię, wiecie, znają swoje liczby i wiedzą co mają do zaoferowania".
Ostatnim projektem stworzonym przez legendarnego Glena Schofielda był horror The Callisto Protocol. Gra o dosyć bliskiej konwencji do Dead Space’a, nie spełniła oczekiwań społeczności graczy. Nieco ponad rok temu Schofield opuścił założone przez siebie Striking Distance Studios.