Days Gone - marne szanse na sequel. Twórcy przepraszają za zamieszanie

Na wieści o kontynuacji Days Gone czekamy już od dawna. Kevin McAllister, wystosował przeprosiny do fanów gry. To reakcja na rozczarowanie graczy, którzy od dawna czekają na wiadomości o kontynuacji serii. Niestety, okazało się, że obecnie Bend Studio nie ma żadnych planów związanych z sequelem.

W skrócie:

  • Kevin McAllister, menedżer społeczności Bend Studio, przeprosił fanów za fałszywe nadzieje, jakie twórcy Days Gone dawali na sequel.
  • Wiele plotek i spekulacji pochodzi od byłych pracowników studia.
  • Bend Studio pracuje obecnie nad nową marką, ale na razie nic o niej nie wiemy.

Kevin McAllister przeprosił fanów na platformie społecznościowej X pisząc, że otrzymują oni "fałszywe nadzieje i błędne informacje od ludzi szukających popularności". Podkreślił, że takie zachowanie jest niesprawiedliwe wobec graczy, którzy liczą na kontynuację Days Gone. Jego wypowiedź była reakcją na komentarze Johna Garvina, byłego dyrektora studia, który stwierdził, że stworzył Days Gone z zamiarem opracowania całej trylogii, a nie tylko jednego sequela.

Reklama

McAllister zaznaczył, że wszystkie nagłówki dotyczące przyszłości Days Gone pochodzą od byłych deweloperów, co nie świadczy o nich za dobrze. Garvin od dłuższego czasu wyrażał swoje rozczarowanie, że gra nie została lepiej przyjęta przez Sony i przez recenzentów. Swego czasu krytykował także programistów gry za problemy techniczne, takie jak błędy i niska płynność rozgrywki.

Jeff Ross, były reżyser Days Gone, również wyraził swoje rozczarowanie decyzją Sony o niezatwierdzeniu sequela. Oznajmił, że lokalne zarządzanie studiem zawsze sprawiało, że czuli się jakby gra była wielkim rozczarowaniem. Oboje, Garvin i Ross, opuścili Bend Studio, aby realizować inne projekty, ale nadal często publikują treści związane z Days Gone w mediach społecznościowych.

Bend Studio aktualnie pracuje nad nowym projektem. McAllister zapewnił, że gdy tylko będą dostępne nowe informacje na jego temat, zostaną ogłoszone bezpośrednio przez studio. Na tę chwilę nic o nim nie wiadomo.

Gracze, którzy początkowo wyrażali się niechętnie na temat Days Gone, zdawali się z czasem zmieniać swoje opinie na bardziej pozytywne. Swoją drogą, my też zaliczamy się do tego grona, które najpierw nie doceniło gry, później zaczęło się o o niej wyrażać znacznie cieplej. W recenzji, którą opublikowaliśmy niedługo po premierze, wystawiliśmy ocenę 6/10. W podsumowaniu napisaliśmy:

"Days Gone ma swoje mocne strony - niezłą fabułę (choć nie wszystkie wątki są udane), ogromną liczbę filmowych cutscenek, wzorowo zaprojektowany świat, śliczne krajobrazy, rozgrywkę na kilkadziesiąt godzin czy udany polski dubbing - ale niestety ma też szereg mankamentów, które nie pozwalają mu wznieść się ponad przeciętność."

Z czasem zaczęliśmy jednak coraz bardziej doceniać mocne strony Days Gone i tym samym spychać na dalszy plan mankamenty.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Days Gone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy