Dark Souls II: "Tym razem przyłożymy się do wersji PC"
Pierwsza część Dark Souls na PC była - delikatnie pisząc - portem nie najlepszym, o czym przekonali się wszyscy, którzy zagrali w jedną z najtrudniejszych gier ostatnich lat na komputerach.
W przypadku "dwójki" ma być inaczej - tak przynajmniej twierdzą developerzy. W rozmowie z serwisem Shacknews Yui Tanimura, producent Dark Souls II, stwierdził, że prace nad pecetową "jedynką" były trudne, ponieważ developerzy musieli bazować na edycjach konsolowych, co zaowocowało "niezbyt dobrym" portem. W przypadku sequela twórcy zamierzają bardziej przyłożyć się do wersji PC.
"Na pewno nadamy większy priorytet wersji PC. Ostatnim razem zaczęliśmy pracować nad tą edycją po ukończeniu wydań konsolowych. Tym razem wersję pecetową braliśmy pod uwagę od początku, możecie więc być pewni, że zadbamy o nią lepiej" - mówi Tanimura.
Z kolei w wywiadzie z serwisem CVG Tanimura zapewnił, że wszystkie wydania Dark Souls II nie będą mieć takich problemów z optymalizacja i płynnością, jak w przypadku "jedynki", co będzie zasługą zastosowanego nowego silnika. Podkreślił też, że gra nie zostanie wydana na next-genach. Dlaczego?
"Chcieliśmy dostarczyć grę fanom jak najszybciej. Czujemy, że wciąż mamy potencjał i możliwości wyrażenia siebie w nieco wyraźniejszy sposób niż w Dark Souls, nawet na konsolach obecnej generacji. Na razie nie mamy zamiaru wydawać gry na next-genach" - mówi Tanimura.