Czekacie na Marathon, nową grę Bungie? Nie mamy dla was dobrych wieści

Od ponad roku Bungie pracuje nad rebootem swojej kultowej serii Marathon i choć pierwsze zapowiedzi były optymistyczne, to wciąż za wcześnie na ujawnienie szczegółów gameplayu. Premiera została przełożona na przyszły rok. Jednak w najnowszej aktualizacji Joe Ziegler, dyrektor projektu, zapowiedział, że gra jest "na dobrej drodze" i obiecał więcej konkretów w przyszłym roku.

W skrócie:

  • Marathon od Bungie został opóźniony do 2025 roku. Twórcy podkreślają, że surowa atmosfera survivalu ma być rdzeniem rozgrywki, choć ostateczna wizja wciąż wydaje się niedopracowana.
  • Joe Ziegler, nowy dyrektor gry, ujawnia, że środowiska są już na dobrej drodze, ale modele postaci i przeciwników wciąż wymagają dużo pracy.
  • Przejęcie Bungie przez Sony wywołało zmiany w kadrze i strukturze studia, a dalsze testy i ewentualne bety mają pomóc grze zyskać większe wsparcie społeczności przed premierą.

Reklama

Po ubiegłorocznych doniesieniach o opóźnieniu Marathon do 2025 roku Bungie w końcu podzieliło się nowymi informacjami, ale na pełnoprawny pokaz wciąż musimy poczekać. Joe Ziegler, który przejął rolę dyrektora projektu po Chrisie Barretcie (wcześniej pracował nad Valorantem w Riot Games), potwierdził, że prace nad nowym sci-fi shooterem przebiegają zgodnie z planem. Marathon obiecuje dynamiczną rozgrywkę opartą na wykonywaniu misji, zbieraniu łupów oraz przetrwaniu w strefach ekstrakcji - a wszystkie te elementy mają nawiązywać do mrocznej atmosfery klasycznej serii z lat 90., wzbogaconej o nowe wątki i elementy psychologicznego horroru.

Ziegler podkreślił, że choć środowiska gry "nabierają pięknego kształtu", postaci i wrogowie wciąż wymagają dopracowania. Pokazał jednak dwa koncepty artystyczne archetypów postaci - "Złodziej" (Thief) i "Skrytobójca" (Stealth) - które dają graczom wgląd w unikalne style gry, jakie będą mogli dostosować do swoich potrzeb. Klasy będą miały odmienny zestaw zdolności, który będzie można personalizować poprzez zdobywanie i ulepszanie sprzętu, w zależności od celów danego wyzwania. Zespół zapewnia, że w Marathonie pojawi się dużo narzędzi oraz zróżnicowane cele, które spowodują odmienny przebieg każdego meczu.

Na przyszły rok Bungie planuje kolejną fazę testów, do których zamierza zaprosić większą liczbę graczy. Studio nie podaje dokładnej daty premiery, ale plany otwartych i zamkniętych testów sugerują, że Bungie będzie szukać informacji zwrotnej od społeczności jeszcze przed oficjalnym debiutem. Ziegler zakończył swoje wystąpienie, dziękując fanom za dotychczasowy entuzjazm, który, jak przyznaje, "napędza zespół każdego dnia". To pierwszy raz, kiedy Bungie od czasu ogłoszenia projektu w 2023 roku przekazało szczegóły o grze, a także pierwsze informacje od lipcowych zwolnień 220 pracowników, stanowiących około 17% zespołu studia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bungie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy