Ciekawy patent Apple - wybory moralne gracza obracane w komiks

Ponad cztery lata temu - teraz jednak informacja ujrzała światło reflektorów - Apple zarejestrowało dość interesujący patent.

Zgodnie z nim wybory podejmowane przez graczy podczas rozgrywki byłyby przetwarzane przez specjalne oprogramowanie i serwery w formę komiksu lub książki. Mechanizm jest prosty i interesujący. W skrócie - podczas rozgrywki w grze o nieliniowej strukturze, gdzie wybory podejmowane przez gracza mają wpływ na ostateczny kształt jego postępów (jak w Mass Effect, choćby) decyzje zostają zapisane w formie odpowiednich zmiennych.

Surowe dane następnie są przetwarzane przez oprogramowanie tak, że kod przyjmuje formę odpowiednich, przypisanych do niego fragmentów narracji - tekstowych lub graficznych - układających się w spójną całość. Wyniki tego rodzaju przetworzenia są następnie przesyłane do gracza w formie komiksu lub ebooka.

Reklama

W ten sposób może przypomnieć sobie, jak prowadził rozgrywkę oraz porównać to z rezultatami innych graczy. Jako przykład można podać komiks z drugiej odsłony wspomnianego Mass Effecta na PS3, innym ciekawym zabiegiem tego rodzaju była powstająca równo z rozwojem akcji w Wiedźminie 2 opowieść Jaskra.

Brzmi ładnie, nie wiadomo jednak, czy Apple ma zamiar cokolwiek z tym patentem zrobić. Data rejestracji to luty 2009 roku, a realizacji powyższego rozwiązania można szukać jak wiatru w polu. Czas pokaże, czy firma zdecyduje się jednak wykorzystać patent, czy okaże się on kolejnym pomysłem zaklepanym na wszelki wypadek.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Apple | Mass Effect | Wiedźmin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy