CI Games przeprowadza finalną rundę zwolnień. Odejdzie 30 osób
Rodzime CI Games ogłosiło ostatnią rundę zwolnień grupowych, które są częścią restrukturyzacji rozpoczętej w styczniu tego roku. Redukcja obejmie około 30 pracowników działów produkcji, a jej celem jest zapewnienie maksymalnej wydajności w realizacji przyszłych priorytetów strategicznych.
W oświadczeniu dla serwisu GamesIndustry.biz CI Games podkreśliło, że Hexworks, studio odpowiedzialne za grę Lords of the Fallen, nie zostało objęte zwolnieniami. Hexworks nadal pracuje nad swoim nowym projektem o nazwie kodowej Project 3. Na razie wiemy o nim tylko tyle, że jest RPG-iem akcji.
Drugie wewnętrzne studio CI Games - Underdog Studio - otrzymało dodatkowy czas na ukończenie pionowego fragmentu gry Project Survive przed pełnym rozpoczęciem produkcji. O niej wiadomo tyle, że będzie oferowała otwarty świat, survival oraz elementy horroru.
Restrukturyzacja jest kontynuacją ogłoszenia ze stycznia, kiedy firma zapowiedziała zwolnienie 10% swojej załogi. Zwolnienia mają miejsce, pomimo że CI Games odnotowało rekordowe przychody w 2023 roku. Przekroczyły one 245 milionów złotych, głównie dzięki sukcesowi gry Lords of the Fallen (cztery razy więcej niż w 2022). Zysk brutto wyniósł 26,3 miliona, a zysk netto - 14,5 miliona.
CI Games S.A. (wcześniej City Interactive S.A.) to polska firma z siedzibą w Warszawie, która od roku 2002 roku tworzy i wydaje gry wideo. Początkowo skupiała się na produkcjach budżetowych, ale z czasem zyskała większą rozpoznawalność dzięki znacznie większym projektom. Do jej największych sukcesów należą serie Sniper: Ghost Warrior (seria FPS-ów, w której wcielamy się w tytułowego snajpera i wykonujemy rozmaity, wymagające misje) oraz Lords of the Fallen (mroczne RPG akcji inspirowane takimi przebojami, jak Dark Souls czy Bloodborne, osadzone w mrocznym świecie fantasy).
Przełomowym rokiem dla City Interactive był 2010, kiedy to wydano grę Sniper: Ghost Warrior - pierwszą produkcję firmy dostępną nie tylko na PC, ale także na konsolach Microsoft i Sony. Sukces skłonił firmę do zmiany strategii z wydawania pomniejszych produkcji (ostatnią taką był zręcznościowy symulator lotniczy Dogfight 1942 z 2011 roku) na tworzenie wysokobudżetowych gier AAA. W tym celu w 2011 roku otworzono nowy oddział, City Interactive Studio S.r.l., w Bukareszcie. Po wydaniu Sniper: Ghost Warrior zlikwidowano również katowickie studio City Interactive, które ją opracowało.
Przed wspomnianym przełomem City Interactive wydało w Polsce mnóstwo kilkadziesiąt niskobudżetowych gier (dało się je kupić tanio, często w kioskach). Największą popularnością cieszyły się wśród nich FPS-y (Terrorist Takedown, Code of Honor, Battlestrike), zręcznościowe symulacje (Wings of Honour, Combat Wings) czy przygodówki (Art of Murder, Chronicles of Mystery). W portfolio wydawniczym City Interactive znalazło się także kilka bardziej rozpoznawalnych tytułów, jak Simon the Sorcerer 4, Sherlock Holmes, World of Goo, Black Mirror czy Angdy Birds.