Chiny znoszą zakaz sprzedaży konsol do gier

Wygląda na to, że Microsoft, Sony i Nintendo otrzymali właśnie dostęp do nowego rynku zbytu.

Chińczycy znieśli funkcjonujący przez ostatnie 14 lat zakaz produkcji i sprzedaży przez zagraniczne korporacje konsol do gier. Na razie tymczasowo. Władze Chińskiej Republiki Ludowej tymczasowo zniosły zakaz produkcji konsol do gier przez zagraniczne firmy w szanghajskiej strefie wolnego handlu i ich sprzedaży na terenie Państwa Środka. Warunkiem jest tylko zdobycie zezwolenia tamtejszej Rady Państwowej.

Nie da się ukryć, że dzięki temu przed Microsoftem, Sony i Nintendo otwiera się całkowicie nowy teren zbytu. A jest o co walczyć - Chiny to trzeci największy rynek gier na świecie i to mimo faktu, że od kilkunastu lat branżowi giganci byli na nim nieobecni. W samym tylko 2012 roku chiński rynek wart był aż 14 miliardów dolarów.

Reklama

Niestety dotarcie do nowych klientów nie będzie prostym zadaniem. A to dlatego, że w Chinach dominują przede wszystkim darmowe produkcje pecetowe i mobilne. Wynagrodzenie przeciętnego Chińczyka wynosi zaledwie 4 tysiące juanów, co przekłada się na 634 dolary.

Nic więc dziwnego, że ostatnią rzeczą, jakiej pragną tamtejsi obywatele, jest kupno konsoli za kilkaset dolarów i gier wycenionych na około 60 dolarów. Taką opinię ma Roger Sheng, analityk z firmy badawczej Gartner, który na łamach Reutera twierdzi, że "wielka trójca" będzie musiała zmienić swój model biznesowy, jeśli będzie chciała odnieść sukces w Państwie Środka. Problemem są też popularne tam podróbki znanych konsol, które uruchamiają pirackie gry.

Przedstawiciele Sony i Nintendo o zniesieniu zakazu wyrażają się na razie z umiarkowanym optymizmem. Oba koncerny chcą na razie przyjrzeć się, jak dużą swobodę otrzymają od chińskich władz. Microsoft nie skomentował na razie sprawy.

Zakaz został wprowadzony 14 lat temu w 2000 roku. Powodem była chęć ochrony młodych Chińczyków przed negatywnym wpływem gier na ich umysły.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy