CD Projekt zapowiada finałową część Wiedźmina
Ogłoszony przez giełdowy CD Projekt 5 lutego 2013 r., a zapowiedziany na 2014 r. trzeci Wiedźmin, o podtytule "Dziki Gon" (Wild Hunt), będzie stanowił finałową część kultowej już trylogii.
Nie oznacza to jednak dla CD Projekt pożegnania ze światem Wiedźmina. Oparty na autorskiej technologii REDengine3 "Wiedźmin 3" ma trafić równocześnie na wszystkie najbardziej zaawansowane platformy sprzętowe, a jej otwarty, rozbudowany świat i nieliniowa historia ma stanowić rewolucję w segmencie gier RPG - jak twierdzą polscy producenci.
"Do tej pory gry z tego gatunku stawiały albo na ogromny, otwarty świat dający graczom maksymalną swobodę wyboru, albo na rozbudowaną historię, która zmusza ich do podążania wyznaczonymi ścieżkami. Dzięki możliwościom własnej technologii REDengine3 jako pierwsi chcemy połączyć te podejścia" - wyjaśnił Adam Badowski, członek zarządu CD Projekt oraz szef studia CD Projekt RED.
Badowski zaznaczył, że "Wiedźmin 3" zaoferuje graczom historię, którą będą mogli poznać w otwartym świecie - 30 razy większym niż w poprzedniej grze cyklu. Gracze będą mogli bez ograniczeń poruszać się w świecie wypełnionym lasami, górami, miastami i wioskami zamieszkanymi przez różnorodną ludność z własnymi zwyczajami, legendami oraz problemami.
Przy okazji "Wiedźmin 3" stał się tematem przewodnim bieżącego numeru "Game Informera". Magazyn poświęcił mu okładkę oraz czternaście stron materiału, a samą grę określił jako "obowiązkową pozycję następnej generacji RPG".
"Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszej promocji dla Wiedźmina 3. Game Informer ma nie tylko ogromny zasięg, bo czyta go ok. 34 mln czytelników, ale trafia prosto do naszej grupy docelowej i ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe graczy" - powiedział prezes CD Projekt Adam Kiciński.
Zaznaczył, że liczy na to, że publikacja w "Game Informerze" wpłynie więc również pozytywnie na sprzedaż poprzednich części "Wiedźmina". Marcowy numer magazynu przedstawi też więcej informacji na temat nowego tytułu CD Projektu.
Równocześnie z zapowiedzią "Dzikiego Gonu" CD Projekt poinformował, że łączna, dotychczasowa sprzedaż "Wiedźmina" oraz "Wiedźmina 2" przekroczyła 5 mln egzemplarzy.
"Jestem bardzo dumny, że mogę dziś poinformować o tym, że sprzedaż naszych gier przekroczyła poziom 5 mln sztuk. W osiągnięciu tego rezultatu pomogły nam entuzjastyczne recenzje, jakie cały czas otrzymujemy zarówno od krytyków, jak i graczy. Dziś oczekiwania w stosunku do trzeciej części wiedźmińskiej serii są bardzo wysokie, ale już jestem pewien, że ich nie zawiedziemy" - podkreślił Adam Kiciński.
Pierwsza część "Wiedźmina" została wydana w 2007 r. tylko w wersji na komputery PC, a w 2012 r. zaadoptowano ją również na komputery Apple. Gra "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" została wydana w maju 2011 w wersji na komputery PC, w kwietniu 2012 na konsole Xbox 360 oraz w październiku 2012 r. na komputery Apple.