CD Projekt z projektem dla młodych twórców. Skierowany tylko dla dziewczyn
CD Projekt to jedna z najprężniej działających firm z branży gier wideo w naszym kraju. Autorzy tytułów gier, które odbiły się echem na całym świecie, teraz ruszają z trzecią edycją "CD PROJEKT RED - Dziewczyny w Grze!". Ma on wyłonić najbardziej utalentowane młode dziewczyny, które chciałyby w przyszłości pracować przy tworzeniu gier wideo. Nie obyło się jednak bez kontrowersji w internecie.
CD Projekt to spółka, w skład której wchodzi kilka różnych firm. Najbardziej znaną z nich jest oczywiście CD Projekt RED. Polskie studio produkujące gry wideo osiągnęło wielki, międzynarodowy sukces. Najpierw bardzo szerokim echem odbiła się growa adaptacja w trzech częściach Wiedźmina. Szczególnie trzecia część oraz dodatki osiągnęły ogromny sukces na całym świecie na czele z triumfem podczas prestiżowej gali The Game Awards w 2015 roku, zdobywając nagrodę "Gry Roku".
Kilka lat później na rynku ukazała się gra Cyberpunk 2077. Produkcja była zdecydowanie mniej udana na początku. Twórcy zmagali się z ogromnymi problemami technicznymi na komputerach osobistych oraz konsolach starszej generacji.
Błędy były sukcesywnie poprawiane, a gra mocno ulepszana, przez co dzisiaj uchodzi za bardzo solidne dzieło. Studio w przyszłości stawia sobie równie wysokie cele. Jednym z nich jest czwarta część opowieści w uniwersum Wiedźmina. Zanim jednak to nastąpi, spółka CD Projekt S.A. wraz z Fundacją Edukacyjną Perspektywy wdroży trzecią edycję interesującego projektu. Dotyczy on młodzieży z mniejszych miejscowości.
Projekt skierowany jest dla uczniów uczęszczających aktualnie do szkół średnich i pasjonujących się tworzeniem gier. CD Projekt ma na celu tym samym wesprzeć tę pasję i sprawić, by młodzi ludzie mogli odnaleźć się w roli projektantów gier wideo. O szczegółach powiedziała Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity and Inclusion Director w CD PROJEKT RED.
Dyskusje wśród wielu internautów budzi fakt, że projekt skierowany jest wyłącznie do dziewczyn. Według wielu, pomijanie chłopców w tego typu projekcie, który ma rozwijać młodzież, mogłoby przełożyć się na zahamowanie rozwoju wśród wielu pasjonatów, którzy mają w planach zajmowanie się tworzeniem gier w przyszłości.
Niemniej jednak, tego typu projekt to szansa dla wielu tysięcy młodych ludzi z mniejszych miejscowości, którzy na co dzień mają nieco mniejsze możliwości, niż ich rówieśniczki z większych miast, a co za tym idzie, tego typu zajęcia mogą w przyszłości przełożyć się na jeszcze większy rozwój branży gamingowej w naszym kraju.
Pierwszy etap rekrutacji, o której wspomniała Agnieszka Szamałek-Michalska potrwa aż do końca października. Do poprzednich edycji zgłosiło się ponad 2500 przyszłych twórczyń gier wideo, co śmiało można nazwać bardzo dużym sukcesem. Miejmy nadzieję, że I w tym przypadku będzie podobnie, a młodzież w naszym kraju wyrośnie na zdolnych twórców.