CD Projekt nie pracuje ze Sweet Baby Inc. Stanowcze dementi prezesa

CD Projekt postanowił rozwiać wątpliwości krążące po sieci. Prezes Michał Nowakowski jednoznacznie zaprzeczył, jakoby studio kiedykolwiek współpracowało z kontrowersyjnym Sweet Baby Inc.

W skrócie:

  • Michał Nowakowski stwierdził, że CD Projekt nigdy nie pracował z firmą Sweet Baby Inc. i do niedawna nawet o niej nie słyszał.
  • Plotki nasiliły się po zatrudnieniu Mary Kenney, byłej współpracowniczki Sweet Baby, która obecnie pracuje w CD Projekt Red jako starsza pisarka.
  • Internauci wciąż kwestionują stanowisko firmy, przytaczając fragmenty jej deklaracji o różnorodności i inkluzywności.

Plotki o współpracy CD Projekt ze Sweet Baby Inc., firmą konsultacyjną doradzającą w zakresie inkluzywności, od dłuższego czasu krążyły w internecie i wywoływały mieszane reakcje. Wielu graczy obawiało się, że współpraca z takim podmiotem wpłynie na kierunek artystyczny nadchodzących gier, w tym Wiedźmina 4. Michał Nowakowski, jeden z prezesów CD Projekt, zdecydował się jednak jasno odpowiedzieć na te spekulacje.

Reklama

"Nie współpracujemy i nigdy nie współpracowaliśmy ze Sweet Baby. Do niedawna nawet o nich nie słyszałem" - napisał Nowakowski w odpowiedzi na zarzuty jednego z użytkowników platformy X. Dodał również, że informacje o rzekomej utracie doświadczonych pracowników są nieprawdziwe, a nad nowymi projektami CD Projekt pracuje około 100 weteranów, którzy pracowali nad Wiedźminem 3.

Skąd te plotki?

Źródłem nieporozumień mogło być zatrudnienie w lipcu 2024 roku Mary Kenney, która wcześniej współpracowała ze Sweet Baby Inc., a obecnie pełni rolę starszej pisarki w CD Projekt Red. Fakt ten, w połączeniu z internetową burzą wokół różnorodności w gamedevie, dał pożywkę teoriom, które łączyły studio z firmą konsultacyjną. Co ciekawe, Sweet Baby stało się głośne dopiero w 2024 roku, mimo że działa od 2018 roku.

Internauci nie są jednak przekonani do tłumaczeń Nowakowskiego. W komentarzach pod jego wpisem pojawiły się sugestie, że nawet jeśli CD Projekt nie współpracował ze Sweet Baby, to mógł korzystać z usług podobnych firm. Zwracano również uwagę na zakładkę "Różnorodność i inkluzywność" na stronie internetowej studia, na której firma podkreśla, że zróżnicowane środowisko pracy jest kluczowe dla kreatywności i innowacyjności.

Nie tylko kontrowersje

Mimo zamieszania wokół Sweet Baby, CD Projekt konsekwentnie zaznacza, że kluczowym kryterium w zatrudnieniu pozostają talent i wizja artystyczna. Michał Nowakowski w październiku 2024 roku odniósł się do podobnych zarzutów. Powiedział, że firma dobiera pracowników, odnoszą się wyłącznie do doświadczenia i talentu, a gry tworzy, kierując się wizją artystyczną. Warto dodać, że Nowakowski, pomimo że zaprzecza współpracy z Sweet Baby, przyznał, że studio przykłada dużą wagę do budowania inkluzywnego środowiska pracy. Według niektórych komentujących jest to wystarczający powód do krytyki.

Co z różnorodnością i i inkluzywnością w gamedevie?

Burza wokół CD Projektu i Sweet Baby to dowód na to, jak silnie różnorodność i inkluzywność dzielą społeczność graczy. Z jednej strony mamy grupę, która obawia się, że takie podejście osłabi artystyczną tożsamość studiów. Z drugiej - coraz więcej głosów mówi o tym, że różnorodność w zespole to nie tylko kwestia etyki, ale także szansa na tworzenie bardziej uniwersalnych i bogatszych historii.


Czy wiesz, że...

Mary Kenney, której zatrudnienie wzbudziło tyle emocji, była współautorką fabuły gry The Walking Dead: The Final Season. Jej praca nad relacjami międzyludzkimi w postapokaliptycznym świecie była szeroko chwalona i zdobyła bardzo dobre opinie. Co więcej, Kenney napisała książkę Gamer Girls: 25 Women Who Built the Video Game Industry, w której przedstawiła historie kobiet, które zmieniały branżę gier, od początków lat 70. aż po współczesność.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy