Capcom stawia na kobiety na stanowiskach menedżerskich. Japończycy ze zmianami

Capcom to bez cienia wątpliwości jedno z najważniejszych przedsiębiorstw w całej historii gamingu. Zasłużony producent i wydawca gier wideo odpowiedzialny za wiele uznanych serii, podjął decyzje o zwiększeniu odsetek kobiet na wyższych stanowiskach pracowniczych.

Capcom stworzyło wiele hitowych gier

Capcom to japońska firma z siedzibą w Osace, która prężnie funkcjonuje w sektorze gier wideo od 1979 roku. To jeden z najdłużej działających podmiotów w branży elektronicznej rozrywki. Początkowo przedsiębiorstwo funkcjonowało w nieco innym profilu niż obecnie, bowiem zajmowało się produkcją i dystrybucją maszyn do gier.

Aktualnie Capcom tworzy wysokobudżetowe firmy, a sam podmiot posiada wiele oddziałów poza Krajem Kwitnącej Wiśni m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Francji, Singapurze czy Hongkongu.

Reklama

Z ramienia Capcomu na rynku zadebiutowało wiele wyśmienitych gier - tak dużo, że nie starczyłoby nam miejsca na wymienienie wszystkich perełek. Dość jednak wspomnieć o uznanych i uwielbianych przez fanów seriach bijatyk Street Fighter czy legendarnych horrorach z cyklu Resident Evil. Mało? To dodajmy do tego jeszcze serie Devil May Cry oraz Monster Hunter i już tworzy nam się zestawienie tytułów, których jeśli nie zna doskonale, to chociaż kojarzy każdy fan gamingu.

Japończycy stawiają na kobiety. Zwiększy się liczba kierowniczek

Wiele wskazuje na to, że już niebawem w Capcomie dojdzie do niemałych roszad. Podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy przedstawiciele firmy przyznali, że aktualnie 21,2% wszystkich zatrudnionych stanowią kobiety, natomiast zaledwie 13,6% to kluczowe talenty - przedstawicielki płci żeńskiej.

W przyszłości ma się jednak to zmienić. Capcom w dłuższej perspektywie planuje silniej postawić na kobiety. Płeć żeńska ma objąć więcej stanowisk dyrektorskich poprzez "rozszerzenie zakresu działania i zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych".

Pomyślny rok Capcomu

Przypomnijmy na końcu, że japoński producent ma za sobą bardzo udany rok. Z rocznego raportu, który pojawił się na przełomie marca i kwietnia wynika, że firma odnotowała w ostatnim roku 978 mln dolarów sprzedaży netto, osiągając dochód na poziomie 278 mln dolarów, co jest aż 18% wzrostem względem poprzedniego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Capcom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama