Capcom ma powody do świętowania. Wyniki sprzedaży gier mówią wszystko

Capcom, popularny japoński producent i wydawca gier wideo, pochwalił się wynikami sprzedażowymi wszystkich swoich tytułów gamingowych. 40 lat prężnej działalności pozwoliło firmie wygenerować wręcz kosmiczną sprzedaż. W jakich liczbach rozchodziły się do konsumentów poszczególne serie?

11 czerwca bieżącego roku to data niezwykle istotna dla Capcomu. To właśnie w tym dniu gigant obchodził 40-lecie swojego istnienia. Przedsiębiorstwo na przestrzeni czterech dekad dostarczyło graczom ogrom niesamowitej rozrywki, dostarczając na rynek wiele hitowych produkcji gamingowych, które często zaliczane są już do kanonu prawdziwych klasyków.

W związku z tym Capcom opublikował w sieci infografikę przedstawiająca wyniki sprzedaży poszczególnych serii gier. Dowiedzieliśmy się z niej, że kultowa seria bijatyk Street Fighter sprzedała się w liczbie 49 milionów sztuk. Lepiej pod tym względem wypadł Monster Hunter z wynikiem 92 milionów egzemplarzy. Prym wiedzie oczywiście Resident Evil. Seria uznanych horrorów trafiła do 142 milionów graczy na całym świecie.

Reklama

Z tej samej grafiki dowiedzieliśmy się, że w 40 lat Capcom dostarczył 307 tytułów gamingowych do 230 krajów i regionów. Łącznie, gry od japońskiego hegemona sprzedały się w liczbie... 500 milionów sztuk. Jak prezentują się wyniki Polski? Na nasz rynek trafiło ponad 100 tys. egzemplarzy gier, ale mniej niż milion.

Trzeba przyznać, że w ostatnim czasie Capcom ma bardzo udaną passę. Ostatnio wydany na rynek remake Residenta Evila 4 rozbił bank i został oceniony przez krytyków i społeczność graczy bardzo wysoko. Fani docenili także najświeższą odsłonę Street Fightera sygnowaną numerem 6. Dosłownie chwilę po premierze ten drugi tytuł pobił rekord i okazał się najpopularniejszą bijatyką na Steamie, deklasując: Mortal Kombat X i 11 czy Tekkena 7.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Capcom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy