Callisto Protocol bardziej krwawy i brutalny niż Dead Sapce
Informacja pochodzi wprost od reżysera gry. Dawny twórca Dead Space i założyciel Striking Distance (studia odpowiadającego za Callisto Protocol), chwali się tym, jak krawa i brutalna będzie nowa gra.
Jednym z obszarów, który ma odróżniać Callisto Protocol od Dead Space, jest element gore, który według reżysera gry będzie znacznie bardziej widowiskowy niż w trylogii Dead Space. Podobnych porównań i odżegnywań zapewne zobaczymy więcej. Oba tytuły zbyt wiele łączy, by można było przejść obok tego tematu obojętnie.
Callisto Protocol dzieje się na księżycu Jowisza, Kallisto w 2320, gdzie obecnie mieści się kolonia więzienna o nazwie Black Iron dla United Jupiter Company. Gracze wcielają się w Jacoba Lee, granego przez Josha Duhamela, który jest jednym z wielu więźniów spędzających swoje dni w kolonii więziennej. Życie w więzieniu wywraca się jednak do góry nogami, gdy w kolonii karnej pojawiają się istoty nie z tego... księżyca.
Gra wydana ma zostać w okolicy Świąt 2022 roku. Striking Distance musi więc pomału rozpędzać machinę marketingową. Glen Schofield, reżyser gry i jeden z założycieli studia, długo rozmawiał z Eurogamerem na temat gry, podejścia Striking Distance do debiutanckiego tytułu oraz porównań do Dead Space.
"Gra ma kilka przerażających momentów, naprawdę. Mamy silnik gore - zbudowaliśmy technologię Gore. To dużo renderowania, wymagającego dzielenia postaci na części, cięcia z wystającymi kośćmi i tak dalej. Ludzie zajmujący się renderowaniem robią to, co potrafią najlepiej, a mianowicie sprawiają, że wszystko wygląda, jakby było wilgotne. Każda postać występująca w grze musiała być przygotowana w taki sposób, by odpadały jej kawałki ciała, twarzy i głowy. W porównaniu z Dead Space silnik jest bardzo zaawansowany".
Dead Space, kiedy został wydany w 2008 roku, był uważany za wyjątkowo krwawy ze względu na swoje stworzenia, nazwane Nekromorfami i to, co gracze musieli zrobić, aby ich pokonać. Jak sama nazwa wskazuje, Nekromorfy były przerażająco ożywionymi i zmutowanymi ludzkimi zwłokami przywróconymi do życia. Gracze musieli rozczłonkowywać potwory, odcinając im kończyny dotąd, aż ożywione zwłoki pozostaną tylko... zwłokami.
Zwiastuny i rozgrywka, które były ujawnione do tej pory, pokazują, że gracze uwielbiający gore, będą mieli swoje święto.