Batman: Arkham Origins - nowe informacje
O zapowiedzianym kilka dni temu Batmanie: Arkham Origins wciąż wiadomo niewiele, dlatego każdy nawet najmniejszy skrawek informacji jest bardzo istotny.
W jednym z wywiadów twórcy gry ujawnili kilka szczegółów, w tym o mieście Gotham City, które będzie areną działań Nietoperza. Eric Holmes, dyrektor kreatywny Batman: Arkham Origins, w rozmowie z magazynem Game Informer sprecyzował kilka informacji dotyczących fabuły.
Wbrew pozorom gra nie przedstawi początków Bruce'a Wayne'a jako Mrocznego Rycerza - te bowiem były już wielokrotnie prezentowane w filmach. Poznamy natomiast moment, w którym Nietoperz przywykł już do roli herosa, ale do tej pory mierzył się ze zwykłymi, raczej szeregowymi kryminalistami. W nowej produkcji po raz pierwszy w swojej karierze będzie musiał stawić czoła znacznie poważniejszemu zagrożeniu.
Nie będzie to łatwe - dzięki knowaniom Czarnej Maski, który wyznaczył nagrodę za Batmana, bohaterowi krzywdę będą chcieli zrobić nie tylko znane z komiksów łotry, ale także skorumpowani policjanci. Z gliniarzami związanych zostanie szereg misji pobocznych - dzięki ich wykonywaniu przekonamy uczciwych stróżów prawa, że jesteśmy niewinni. No i - co chyba oczywiste - ich przechodzenie pozwoli odblokować dodatkowe ulepszenia.
Akcja gry dziać się będzie w czasie wigilii Bożego Narodzenia, a terenem działań Mrocznego Rycerza będzie całe Gotham. Osadzenie wydarzeń w czasie świąt bożonarodzeniowych nieść będzie ze sobą zmiany estetyczne - ulice metropolii zostaną udekorowane świątecznymi ozdobami, figurkami Mikołajów i choinkami.
Samo miasto zostanie podzielone na dwie części: bogatszą i biedniejszą - ta druga to w rzeczywistości przyszłe Arkham City. Developerzy zapewniają jednak, że gracz nie będzie miał uczucia deja vu - choć będzie odwiedzał te same tereny, różnić się będą one znacząco od tego, co widzieliśmy w poprzedniej części. W starym Gotham (tak nazwano ten fragment) dominują niskie budynki i slumsy, poza tym niektóre lokacje będą miały inne przeznaczenie - na przykład dystrykt Jezebel Plaza, które w Arkham City pełniło rolę kryjówki gangu, jest dzielnicą handlową z ogromną choinką.
Znacznie ciekawsze będzie tzw. nowe Gotham, czyli dzielnica dla bogatszych mieszkańców miasta. Ta część wypełniona jest wieżowcami, przewodami i mostami. Twórcy postanowili dodać jeszcze wyższe budynki niż w poprzedniej odsłonie, dzięki czemu Batman będzie mógł szybować z większego pułapu, co przyda się zwłaszcza w sytuacji, gdy będziemy chcieli zaatakować wrogów z zaskoczenia.
Holmes zapewnia, że Batman: Arkham Origins będzie odróżniać się od gier studia Rocksteady - developerzy chcą wprowadzić nowe mechanizmy rozgrywki, dzięki czemu produkcja nie będzie jedynie lekko podrasowanym Arkham City. Warner Bros. Montreal zapewnia też, że wszystkie swoje rozwiązania konsultuje z twórcami cyklu.