Avatar: Frontiers of Pandora - twórcy szukają ekspertów od monetyzacji
Kandydaci, którzy odpowiedzą na ogłoszenie producentów gry Avatar: Frontiers of Pandora, będą mogli blisko współpracować z twórcami ekonomii w grze i "opracowywać ceny przedmiotów, wydarzeń i usług".
Aktualnie Massive Entertainment pracuje nad dwoma dużymi tytułami - Avatar: Frontiers of Pandora oraz nową grą z serii Gwiezdne Wojny. Ta druga ma mieć swoją oficjalną zapowiedź w tym roku. Natomiast dla graczy czekających na obie te gry mamy złą wiadomość - w obu czeka nas monetyzacja. Nie wiadomo jedynie, czy Ubisoft sam posiada odpowiednie do tego narzędzia, czy pracuje na gotowych rozwiązaniach, wiadomo natomiast, że szuka ludzi, którzy pomogą w rozwoju tego aspektu tworzonych gier. Śmiało można to nazwać poszukiwaniem osób do pracy na jedne z bardziej pogardzanych stanowisk przy tworzeniu gier.
W sieci pojawiło się ogłoszenie z ofertą pracy dla specjalisty ds. monetyzacji, który ma pracować w siedzibie studia w Malmö. Według ogłoszenia zatrudnieni kandydaci "przyczynią się do finansowego sukcesu gier studia", jednak wszystko ma się odbywać w poszanowaniu zarówno graczy, jak i sensu gier, nad którymi będą pracować.
Specyfika ogłoszenia polega na tym, że zatrudnieni pracownicy nie będą przypisani do konkretnych gier - zamiast tego będą współpracować z działem studia, który generalnie zajmuje się opracowywaniem strategii zdobywania przychodu. To w trakcie współpracy z tym działem nowi pracownicy będą się uczyć, jak generować przychody w najbardziej sprawiedliwy sposób, za pomocą elementów takich jak cyfrowe przedmioty, wydarzenia i inne systemy.
Kiedy ta część ich wdrożenia w prace studia się skończy, Massive Entertainment przydzieli ich już do konkretnych projektów, gdzie mają ściśle współpracować z projektantami ekonomii poszczególnych gier. Tu również nastąpi etap bardziej ścisłej współpracy z osobami odpowiedzialnymi za interfejs użytkownika, UX oraz programistami.
Massive Entertainment mają całkiem bogate doświadczenie jeśli chodzi o rozwój elementów, które pozwalają zarabiać na grach po ich premierze. Najlepszy przykład to The Division 2, jak również Assassin's Creed: Valhalla - i to chyba w kierunku tej drugiej gry pójdą rozwiązania zastosowane w nowych tytułach, opracowywanych przez studio.