Astro Bot jest bardzo ważnym elementem strategii PlayStation

Astro Bot ostatnio "pozamiatał", jeśli idzie o zestawienia popularności oraz oceny otrzymywane w recenzjach. Niektórzy twierdzą, że to najlepsza platformówka ostatnich lat. Nic dziwnego, że marka stała się istotnym elementem strategii Sony, jeśli idzie o rozwój portfolio PlayStation Studios. Ale wielkie plany wobec niej powstawały już na samym początku, gdy oddano w ręce graczy preinstalowane na PlayStation 5 Astro's Playroom.

W skrócie:

  • Astro Bot to kluczowa marka dla przyszłości PlayStation już od samego początku, czyli od preinstalowanego na PlayStation 5 Astro's Playroom.
  • PlayStation zamierza rozwijać swoje portfolio gier poprzez dodawanie do niego produkcji różnych gatunków, w tym platformówki oraz tytuły przeznaczone dla rodzin.
  • Hermen Hulst, szef PlayStation Studios wyraził dumę z zespołu, który stworzył Astro Bot, i podkreślił znaczenie tej marki w długofalowej strategii PlayStation.

Reklama

Hermen Hulst, szef PlayStation Studios, podczas oficjalnego podcastu PlayStation podkreślił, jak kluczową marką dla przyszłości PlayStation jest Astro Bot. W rozmowie z Nicolasem Doucetem, reżyserem gry, Hulst wyraził ogromne zadowolenie z popularności Astro Bot oraz wskazał, że marka ta będzie miała istotne znaczenie w dalszych planach firmy. 

"Astro jest bardzo, bardzo ważny dla PlayStation" - powiedział Hulst. "Mieliśmy grę preinstalowaną na PlayStation 5, którą pokochały miliony graczy, i myślę, że stała się swego rodzaju platformą, na której mogliśmy oprzeć kolejną grę."Astro Bot jako postać stał się szybko rozpoznawalnym symbolem PlayStation, a preinstalowana na konsolach PS5 gra Astro's Playroom okazała się strzałem w dziesiątkę. Hulst wyraził zdumienie, że tak niewielki zespół był w stanie stworzyć grę, która zyskała tak wielką popularność. "To niesamowite, że mały zespół mógł dostarczyć grę o takiej skali. Stała się ona wielką produkcją sama w sobie i teraz jest swego rodzaju celebracją wszystkiego, co związane z PlayStation" - dodał.Hermen Hulst poruszył także temat przyszłości PlayStation Studios, które obecnie kojarzą się głównie z wysokobudżetowymi, trzecioosobowymi grami akcji, takimi jak The Last of Us, God of War czy Horizon. Podkreślił, że Sony zamierza rozwijać tytuły reprezentujące także inne gatunki, w tym gry przeznaczone dla całych rodzin. Wydany ostatnio Astro Bot - jako kolorowa, wciągająca i pomysłowa platformówka - świetnie wpasowuje się w ten plan. "To dla nas szalenie ważne, aby PlayStation Studios tworzyło gry z różnych gatunków. Rynek rodzinny jest dla nas naprawdę istotny i chcemy się na nim skoncentrować" - powiedział Hulst. 

Hulst zauważył, że w początkowej fazie prac nad Astro Botem rozmawiał z Nicolasem Doucetem o wielkich platformówkach, które wywodzą się z Japonii. "Na początku projektu żartowałem z Nico, mówiąc: ‘spójrzmy na te japońskie gry jako na poprzeczkę do przeskoczenia’ - i jestem podekscytowany, że teraz udaje nam się to osiągać" - dodał z uśmiechem. Astro Bot rzeczywiście nawiązuje do najlepszych wzorców, które stworzyli Japończycy - na przykład Nintendo w ramach serii Super Mario.

Astro Bot ukazał się 6 września, wyłącznie w wersji na PlayStation 5. Gra zebrała na Metacriticu średnią 9,4/10 i dołączyła do najlepiej ocenianych tytułów ostatnich lat. W naszej recenzji przyznaliśmy jej prawie najwyższą notę - 9/10.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Astro Bot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy