Assassin’s Creed Mirage: Ubisoft zapowiada wsparcie dla DLSS, FSR i XeSS
Kilka dni temu ujawniono wymagania systemowe dla Assassin’s Creed Mirage. O ile wyglądają bardzo rozsądnie, uważni gracze zwrócili uwagę, że na liście wspieranych technologii zabrakło kilku coraz bardziej powszechnych rozwiązań.
Wymagania zalecane Assassin’s Creed Mirage zawierają 6-rdzeniowy procesor oraz kartę graficzną na poziomie GTX 1660Ti lub RX 5600XT. Ma to pozwolić na spokojne uruchomienie gry w 60 klatkach i rozdzielczości 1080p. Jednak na liście wspieranych technologii zabrakło zarówno DLSS Nvidii jak i FSR od AMD, znalazło się tam za to miejsce dla upscalingu w technice XeSS. Ubisoft jednak zaktualizował ostatnio informacje, potwierdzając jednocześnie, że AC: Mirage będzie wspierać każde z tych trzech rozwiązań.
Jednym słowem nikt nie jest wykluczony, posiadacze kart każdego producenta otrzymają podobne możliwości. Patrząc na historię Starfielda, ostatnie czego potrzebują gracze to kolejny tytuł, który stawia jedną markę ponad innymi. W głośnym tytule Bethesdy znalazło się bowiem wsparcie jedynie dla FSR, zapewne z racji, że AMD jest oficjalnym partnerem gry.
O ile Assassin’s Creed Mirage nie będzie wymagało potężnego sprzętu do komfortowej zabawy, odrobina pomocy ze strony technologii upscalingu pomoże tym, którzy posiadają słabszą konfigurację albo tym, którzy z jakiegoś innego powodu nie będą w stanie osiągnąć zakładanej liczby FPS.
AC Mirage ma również wspierać systemy, w których gracze korzystają z monitorów panoramicznych, korzystać z HDR oraz wyświetlać tyle ramek na sekundę, ile jest w stanie wygenerować karta - bez sztucznie nałożonego limitu. Wśród ciekawostek znalazło się też wsparcie dla wszelkiego rodzaju akcesoriów obsługujących haptykę.
Najnowsza odsłona serii Ubisoftu osadzona została w IX wieku w Bagdadzie i ma być powrotem serii do korzeni, z naciskiem na skradanie ponad elementami RPG, znanymi z ostatnich tytułów.