Assassin's Creed i Splinter Cell jako gry VR od Facebooka?
Splinter Cell oraz Oculus Rift. Dwie inicjatywy ze świata technologii, które wydają się być na dobrą sprawę martwe. Jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom, Facebook - producent Oculus Rift - chce rozruszać urządzenia za pomocą nowych gier, a jedną z nich ma być nowa odsłona Splinter Cell.
Facebook kupił Oculus VR za 2 mld dolarów w marcu 2014 roku, lecz od tego czasu w firmie dzieje się niewiele. Jak informuje magazyn Game Informer, największa na świecie sieć społecznościowa bardzo chce to zmienić i jest podobno zainteresowana przejęciami całych zespołów deweloperskich.
Celem jest oczywiście popularyzacja rzeczywistości wirtualnej. Zaraz po przejęciu Mark Zuckerberg - dyrektor generalny Facebooka - mówił o ambitnych planach na zestaw VR pod każdą strzechą i na każdej głowie, lecz na buńczucznych zapowiedziach się skończyło. Czy uda się odwrócić trend?
Do popularyzacji mają najwyraźniej posłużyć gry. Poza przejmowaniem zespołów deweloperskich w planach jest pozyskiwanie licencji na słynne serii i przenoszenie je właśnie do świata rzeczywistości wirtualnej. Game Informer podaje, że dwie umowy są już podpisane: Assassin's Creed i Splinter Cell.
W ramach uzgodnień, tytuły nadal produkowałby ich właściciel - w tym przypadku Ubisoft - lecz umowa na wyłączność gwarantowałaby premierę wyłącznie na Oculus Rift. Wygląda więc na dość standardową ekskluzywność, bardzo dobrze znaną wszystkim miłośnikom stacjonarnych konsol.