Ancestors: The Humankind Odyssey otrzymał niskie noty, bo niektórzy recenzenci w niego nie zagrali?

​Dlaczego Ancestors: The Humankind Odyssey nie odniósł sukcesu i spotkał się z krytyką? Jeden z twórców winą obarcza grupę recenzentów, która nawet nie uruchomiła jego najnowszej gry.

Ancestors: The Humankind Odyssey to najnowsza gra jednego z głównych autorów Assassin's Creed, która nie zdołała spełnić oczekiwań większej części graczy zbierając noty na Metacritic na poziomie 5.8. Krytyczni wobec produkcji pozostają również recenzenci, przez co średnia nota na podstawie 70 opinii wynosi 64 punktów. Teraz do niezbyt ciepłego przyjęcia projektu odniósł się wspomniany deweloper, Patrice Désilets. Jego zdaniem podstawową przyczyną tej porażki ma być fakt, iż niektórzy krytycy nawet nie odpalili Ancestors: The Humankind Odyssey z kolei ich postawa rzekomo prezentuje rzeczywisty obraz branży gier wideo. Désilets zauważył, że dziennikarze muszą ocenić nawet 15 gier tygodniowo i w praktyce zdarza się, że brakuje im czasu na pozostałe tytuły.

Reklama

"Jesteśmy przekonani, że niektórzy recenzenci nawet nie zagrali w Ancestors. Taka właśnie jest ta branża. Muszą oni ocenić nawet 15 gier tygodniowo i są sytuacje kiedy brakuje im czasu. Ancestors to gra nieszablonowa i niektórzy stwierdzili 'nie mam na to czasu'" - powiedział Patrice Désilets

Dodatkowo ludzie oczekiwali, że jego studio składające się z 35 osób stworzy produkcję na miarę Assassin's Creed co w praktyce jest niewykonalne przy takich zasobach ludzkich, a także mniejszych nakładach finansowych. Ponadto autorzy chcieli, żeby ich gra była po prostu inna od konkurencyjnych propozycji. Co ciekawe według dewelopera recenzenci wymyślali niektóre elementy gry jak choćby jazdę konną czy obecność ognia. Oczywiście Patrice Désilets nie zaprzecza, że fala krytyki pozostaje dla niego bez znaczenia, bowiem jak sam przyznaje za sprawą serii o skrytobójcach zdołał przyzwyczaić się do wysokich ocen. Podobną postawę prezentują jego koledzy z zespołu, którzy są całą sytuacją wkurzeni.

“Ludzie myśleli, że 35 osób ze studia stworzy grę, która będzie bliska Assassin’s Creed co jest zwyczajnie niemożliwe. Podczas pracy podjęliśmy sporo ciężkich decyzji. Chcieliśmy aby nasza produkcja się wyróżniała" - stwierdził Patrice Désilets

Dobrze, ale czym jest Ancestors: The Humankind Odyssey? Mianowicie to gra akcji z widokiem trzecioosobowym zawierająca elementy survivalu, której nadrzędną rolą jest ukazanie z teoretycznie ogromną dokładnością procesu ewolucji, jaki nastąpił na ziemi na przestrzeni 10 milionów lat przed naszą erą. Co ważne to wyłącznie od gracza zależy, w jakim tempie przebrnie przez dostępną treść i dobrnie do czasów kończących przygodę, czyli 2 milionów lat p.n.e.

Ogółem produkcja zawiera otwarty świat zaś sama rozgrywka polega na nieskrępowanej eksploatacji obecnego terenu inspirowanego Afryką z tzw. czasu neogenu. Początkowo rozgrywkę rozpoczynamy grając postacią hominida, aby wraz z biegiem czasu kierować losami postaci zbliżonej do przedstawiciela gatunku australopiteka. Oczywiście w trakcie przygody należy uważać na wszelkie wrogo nastawione do nas gatunki zwierząt, z którymi niekiedy musimy walczyć.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy