Acts of Blood, czyli "przyjemna" gra o zabijaniu wg Indonezyjczyków
Indonezyjskie studio Eksil Team przygotowuje coś, co fani gier akcji oraz intensywnych bijatyk lubią najbardziej. Twórcy Acts of Blood, nadchodzącej gry z gatunku beat'em up, obiecują dynamiczną rozgrywkę, realistyczny system walki i angażującą historię. Twórcy żartobliwie określili ją w kategoriach "przyjemnej", chociaż ponury klimat i brutalność scen walk z przeciwnikami zdają się stanowić całkowite przeciwieństwo tej etykiety. Jakie sekrety kryje ten tytuł?
Akcja rozgrywa się w dystopijnym Bandung, fikcyjnym mieście inspirowanym prawdziwą indonezyjską metropolią o tej samej nazwie. Główny bohater, Hendra, to student prawa, którego życie wywraca się do góry nogami, gdy jego rodzina pada ofiarą brutalnego morderstwa.
Za sprawą skorumpowanego systemu sprawiedliwości powiązani z wpływową grupą przestępczą sprawcy pozostają bezkarni. Zamiast bezsilnie czekać na reakcję służb, Hendra postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Czy jego krwawa vendetta doprowadzi go do triumfu, czy tylko pogrąży w mroku?
Eksil Team kładzie ogromny nacisk na realistyczny system walki, który będzie wymagał od graczy precyzji i refleksu. Hendra początkowo zdany będzie wyłącznie na swoje pięści, ale z czasem uzyska dostęp do szerokiego arsenału broni - od pałek bejsbolowych, przez noże, po pistolety i karabiny.
Dynamiczne starcia ukazane z perspektywy trzeciej osoby (TPP - Third Person Perspective) wzbogacone zostały o mechanikę parowania, kontrataków, a także brutalnych ciosów kończących. A to wszystko w rytm metalowych brzmień rodem z kultowego Dooma! Czy można chcieć czegoś więcej?
Mało? Twórcy prawdopodobnie także wyszli z takiego założenia, bo do tego wszystkiego dołożyli jeszcze system techniki parkour, która w zamierzeniach ma sprawić, że każdy ruch bohatera będzie efektywny, a ponadto umożliwiać widowiskowe uniki o sprawne przemieszczanie się po miejskim otoczeniu.
Jednym z najbardziej intrygujących aspektów Acts of Blood jest system zniszczeń. Twórcy obiecują, że zarówno otoczenie, jak i przeciwnicy będą realistycznie oddziaływać na ataki - meble roztrzaskają się pod naporem ciosów, a przeciwnicy będą upadać w wiarygodny sposób, podkreślając brutalność otrzymanych kombinacji ciosów.
Eksil Team intensywnie pracuje nad ukończeniem projektu, na ten moment premierę zaplanowano na 2026 rok. Jednak jeśli nie chcecie czekać, to już teraz możecie sprawdzić wczesną wersję gry - demo jest dostępne na platformie Steam.