Activision chciało przedłużyć umowę z Sony - Jim Ryan nie był zainteresowany

Activision i seria Call of Duty to jeden z najbardziej łakomych kąsków w branży gier - pokazuje to choćby historia walki PlayStation o zablokowanie umowy z Microsoftem oraz “wycena" tego ile warta jest marka Call of Duty dla Sony.

Wygląda jednak na to, że w ostatnich tygodniach Sony zaczynało się coraz bardziej godzić z faktem, że wkrótce Activision będzie należało do Microsoftu. Wskazuje na to chociażby jedna z ostatnich informacji, do jakich dotarł i jakie upublicznił Microsoft.

PlayStation ma w tym momencie umowę marketingową z Activision na promocję marki Call of Duty. Będzie ona jeszcze ważna przez około 1,5 roku, do końca 2024 roku. Activision było zainteresowane jej przedłużeniem po tym okresie, jednak... propozycja spotkała się podobno z niezwykle chłodną reakcją szefa PlayStation, Jima Ryana. Miał on odrzucić propozycję Activision i dodać, że liczy na to, że urzędy antymonopolowe "zrobią swoje i zablokują umowę z Microsoftem". 

Reklama

Biorąc pod uwagę ostatnią decyzję sądu w sprawie wątpliwości, jakie wobec umowy miała amerykańska Federalna Komisja Handlu, scenariusz ten staje się jednak coraz bardziej prawdopodobny. Być może właśnie dlatego Ryan nie jest już zainteresowany promowaniem Call of Duty, nie chcąc reklamować potencjalnego konkurenta.

Ostatnią szansą Sony jest brytyjska CMA, która nadal nie chce wydać pozytywnej decyzji w sprawie fuzji. Według najnowszych informacji, brytyjscy urzędnicy potrzebują jeszcze czasu - najnowszy wyznaczony przez nich termin to 29 sierpnia. Nieco komplikuje to plany Microsoftowi, który chciał zawrzeć umowę jeszcze przed 18 lipca. Niedotrzymanie tego terminu oznacza uszczuplenie budżetu Microsoftu o 3 miliardy dolarów, jakie firma ta będzie musiała wypłacić Activision. Nie widać również końca epopei z Federalną komisją Handlu, która postanowiła złożyć apelację od ostatniej decyzji sądu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Activision | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy