11 bit studios ma się dobrze. Polskie studio ogłasza dwa nowe projekty
11 bit studios wkracza w nowy etap - studio ogłasza prace nad dwiema nowymi grami i zmiany w strategii wydawniczej. Pomimo wyzwań, sytuacja finansowa pozostaje stabilna. Nie ma w planach emisji akcji.
W skrócie:
- Po zakończeniu Projektu 8 studio rozpoczęło prace nad dwoma nowymi tytułami - mniejszym, zaplanowanym na 2027 rok, i większym, którego produkcja potrwa około czterech lat.
- Pomimo wyzwań branżowych i przesunięć premier, 11 bit studios nie planuje emisji akcji. Opiera się na stabilnym cash-flow i rosnącym portfolio.
- The Alters zadebiutuje w 2025 roku, a studio zapowiada zmiany w segmencie wydawniczym oraz kolejne produkcje.
11 bit studios, jedno z najbardziej rozpoznawalnych polskich studiów deweloperskich, ogłosiło rozpoczęcie prac nad dwiema nowymi grami. Pierwszy projekt, mniejszy, rozwijany przez 25-osobowy zespół, ma zostać wydany w 2027 roku. Produkcja drugiej, znacznie większej gry jest przewidziana na okres około czterech lat. Oba projekty znajdują się obecnie na wczesnym etapie produkcji.
Jak podkreśla prezes 11 bit studios, Przemysław Marszał, studio znajduje się w dobrej sytuacji finansowej, która pozwala kontynuować rozwój nowych tytułów bez konieczności emisji akcji.
Rok 2024 był dla studia pełen wyzwań. Zamknięcie Projektu 8 - ambitnego tytułu przypominającego rozgrywką Plague’s Tale - to decyzja, która wynikała z nierozwiązanych problemów z produkcją, rosnącego budżetu i zmieniających się realiów rynkowych. "Tego typu gry nie mają dziś łatwo" - przyznaje Marszał.
Jednocześnie premiera gry The Alters została przesunięta na 2025 rok, aby dopracować elementy gameplayu i uczynić tytuł bardziej przystępnym. Studio ma ambitne plany związane z tą grą, której rozwój już przynosi pozytywne efekty.
Pomimo trudności, 11 bit studios utrzymuje stabilny cash-flow, dzięki któremu może realizować długoterminowe cele. Portfolio gier, takich jak Frostpunk 2, Indika oraz Moonlighter 2, generuje stabilne przychody. Studio zamierza dalej rozwijać swoje podejście do segmentu wydawniczego, o czym więcej dowiemy się podczas dorocznej konferencji inwestorskiej w 2025 roku.
Frostpunk 2 co prawda spotkał się z mieszanymi recenzjami graczy po premierze, ale osiąga wyniki sprzedażowe powyżej oczekiwań. Kolejne aktualizacje, takie jak patch 1.3, mają uczynić grę jeszcze bardziej atrakcyjną dla szerokiego grona odbiorców, w tym rynku azjatyckiego.
11 bit studios zapowiada także rozszerzenie swojego portfolio wydawniczego. Wśród nowych tytułów znajdzie się między innymi sequel Moonlightera, który zadebiutuje w 2025 roku, oraz kolejna, jeszcze nieujawniona gra.