Takie wnioski można wyciągnąć między innymi z materiału przygotowanego na potrzeby kanału YT MxBenchmarkPC. Na jego potrzeby wykorzystano tech-demo prezentujące Paryż. Tech demo uruchomiono na komputerze z zainstalowanymi na pokładzie procesorem Intel Core i7-14700F oraz kartą graficzną GeForce RTX 5080, przy czym wykorzystano różne rozdzielczości. W ten sposób przygotowano bezpośrednie porównanie pomiędzy Unreal Engine w wersji 5.4 i 5.6.
W sytuacjach, gdy demo uruchomiono w rozdzielczościach 1440p oraz 4K, Unreal Engine wykazał się wydajnością większą o blisko 22 procent dla wersji 5.6. Różnica była jeszcze bardziej wyraźna, gdy demo renderowało się w rozdzielczości 720p - różnica w liczbie wyświetlanych wtedy klatek na sekundę sięgała aż 30 procent. Zmniejszyło się też obciążenie procesora - i7 14700F ma 16 wątków, których obciążenie spadło o 17 procent. Oznacza to, że twórcy silnika mocno przyłożyli się do kwestii optymalizacji procesu renderowania.
Wersja 5.6 oznacza też wyraźne poprawki wizualne renderowanych na nim scen. Jak informuje kanał MxBenchmarkPC, zauważyć można poprawione oświetlenie i odbicia generowane technologią Lumen, a sceny w pomieszczeniach są ciemniejsze i mają dodatkowe cieniowanie, co sprawia, że wyglądają bardziej realistycznie.
Epic Games zapowiedziało zmiany podczas Unreal Festu, organizowanego na początku czerwca. Wskazywano wtedy na lepszy ray-tracing i nowy plugin Fast Geometry Streaming, który poprawia wydajność renderowania dużych przestrzeni. Mają one za zadanie m.in. przerzucić spory ciężar tworzenia scen na współczesne układy kart graficznych, jednocześnie pozbywając się wszystkiego, co może wpływać na szarpanie animacji.
Taka optymalizacja ma szczególne znaczenie dla gier korzystających z technologii globalnego oświetlenia Lumen. Przerzucenie obciążenia na GPU redukuje wąskie gardło, jakim jest procesor, co powinno ułatwić osiąganie 60 klatek na sekundę na współczesnych komputerach i konsolach. Jednak póki co jedyną grą, która realnie korzysta z nowej wersji silnika jest Fortnite - żadna inna już istniejąca lub mająca za chwilę zadebiutować gra nie korzysta jeszcze z UE 5.6.