Gry kooperacyjne przeżywają istny renesans i cieszą się niesłabnącą popularnością. Doskonale w ten trend wpisuje się produkcja o tytule PEAK, która zrobiła ogromne zamieszanie na Steamie w ostatnich kilku tygodniach. O fenomenie gry pisaliśmy już kilkukrotnie; teraz jej producenci zaprezentowali światu najświeższe wyniki sprzedażowe.
PEAK w niespełna trzy tygodnie od swojej premiery sprzedał się w liczbie ponad 4,5 mln egzemplarzy. To wynik godny pozazdroszczenia nawet przez dużych i znanych producentów gier wideo. Warto dodać, że przez kilka dni od debiutu wspinaczkowa gra oparta na współpracy przeceniona była do 15,99 zł. Teraz za to dzieło trzeba zapłacić więcej, ale niewiele, bo 24,99 zł.
Projekt został stworzony przez Aggro Crab i Landfall, dwa niezależne zespoły deweloperów. Ten drugi podmiot jakiś czas temu wydał inny hit kooperacyjny, który również namieszał na Steamie. Chodzi mianowicie o grę Content Warning, która kilkanaście miesięcy temu była w stanie przyciągnąć rekordowe 200 tys. osób w serwisie od Valve.
Cisza przed burzą, a potem... lawina graczy
Prawdę mówiąc, nic nie zwiastowało aż tak gargantuicznego sukcesu PEAK. Premiera gry nie odbiła się wielkim echem, nie zorganizowano hucznej kampanii promocyjnej, a jeszcze przed jej debiutem znajdowała się na liście życzeń mniej niż 30 tys. graczy.
Aktualnie PEAK forsuje kolejne granice sprzedażowe, mogąc się przy tym poszczycić wynikiem 93% pozytywnych recenzji na blisko 40 tys. wszystkich wpisów. Każdego dnia gra bazująca na tematyce górskiej wspinaczki gromadzi ok. 100 tys. graczy w momencie szczytowym.
Według samych twórców fenomen Steama cieszy się największą popularnością w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii, Chinach, Kanadzie, Brazylii i Francji. Gracze spędzili przy tym tytule średnio prawie 4 godziny.










