Tomaszkiewicz to jeden z polskich weteranów gamedevu. Swój nieodzowny wkład miał w tworzenie Wiedźmina 3. Objął wówczas stery reżyserskie nad projektem. Aktualnie deweloper działa pod banderą własnego studia Rebel Wolves, które pracuje nad nową pełnoprawną grą RPG The Blood of Dawnwalker. Dzieło zdążyło skraść serca sporej rzeszy graczy po prezentacji pierwszych zwiastunów.
Szef Rebel Wolves udzielił dosyć obszernego wywiadu z Eurogamer.net. Głównym tematem rozmowy była obecność sztucznej inteligencji w przemyśle gamingowym. Tomaszkiewicz przyznał, że jego zespół pokusił się o skorzystanie z AI do nagrywania głosów w The Blood of Dawnwalker. Miało to miejsce, zanim studio sięgnęło po angaż prawdziwych aktorów.
Kreatywność ludzka cenniejsza niż maszyna
Reżyser Wiedźmina nie ma jednak żadnych wątpliwości, że sztuczna inteligencja "powinna pomagać ludziom, a nie ich zastępować". Jeśli jawi się sposobność do usprawnienia procesu tworzenia konkretnego segmentu gry, to jak najbardziej AI może w takich warunkach sprawdzić się w stu procentach.
Nie jestem całkowicie przeciwny sztucznej inteligencji. Musi ona ewoluować do takiego stopnia, że stanie się narzędziem, które nam pomoże, jak Tłumacz Google, a nie czymś, co kradnie prawa autorskie i tworzy grafikę lub animacje, ponieważ uczy się na podstawie dzieł ludzi
Weteran przemysłu gamingowego jest przekonany, że sercem każdego projektu w tej branży są ludzie. I to się po prostu nie zmieni. Prezes Rebel Wolves wierzy w potencjał sztucznej inteligencji, jednak nie wierzy, że zjawisko to i narzędzie skutecznie wyprze kreatywność ludzką. "Potrzebni są ludzie, którzy czują, którzy mają ten kreatywny ogień, którzy chcą coś udowodnić".
Aktualnie sztuczna inteligencja dzieli społeczność graczy jak żadne inne zjawisko. Niedawno mieliśmy mały skandal z udziałem ARC Raiders. Wszystko zaczęło się od negatywnej oceny gry jednego z zagranicznych recenzentów, który skrytykował twórców ekstrakcyjnej strzelanki o wspomaganie się AI. Spore pokłady krytyki spadły też na deweloperów Call of Duty: Black Ops 7. W tym przypadku poszło o specjalne grafiki wygenerowanie przez AI.











