NickTew powraca do eksperymentowania z looter shooterami. YouTuber ten jest doskonale znany graczom The Division 2, jak i fanom Diablo 4. Na jego kanale pojawia się ostatnio mnóstwo materiałów z Borderlands 4 i razem z Moxsym dostarczają oni przede wszystkim materiałów z końcowej fazy gry, do której większość osób nie zdążyła jeszcze dotrzeć. Najnowszy materiał sugeruje, że nowa produkcja Gearboxu może mieć problemy z balansem.
Najbardziej zainteresuje was prawdopodobnie pierwsze 45 sekund powyższego wideo. NickTew zaczyna bowiem od prezentacji swojego buildu w akcji. Pokazuje, że znajduje się na najwyższym poziomie trudności, gdzie przeciwnicy mają 350% więcej punktów zdrowia. Ponadto, mając 50 level postaci, wydał zaledwie 15 punktów umiejętności w całym drzewku, a jego shotgun, którym pokonał za chwilę bossa pojedynczym stałem, miał tylko 32 poziom.
Sekret tej nietypowej interakcji tkwi w nożu wyekwipowanym przez postać Nicka. Potrzebny jest bowiem z nożem Penetrator Augment, który sprawia, że przez następnych 5 sekund wszystkie obrażenia, które otrzyma nasz rywal z wbitym w ciało nożem, będą obrażeniami krytycznymi. Augment ten łączymy z umiejętnością pasywną Vex o nazwie Bloodletter. Dzięki niej obrażenia krytyczne nakładają krwawienie. Biorąc pod uwagę, że nóż gwarantuje obrażenia krytyczne, tworzy się nieskończona pętla prowadząca do astronomicznej liczby damage'u.
NickTew poświęcił nawet czas, aby przetestować faktyczną liczbą obrażeń, jaką jest w stanie osiągnąć. Wartości na kukle przekroczyły miliard punktów zdrowia. Warto zaznaczyć, że mamy do czynienia z zupełnie niezoptymalizowanym buildem. Aktualnie jego mocną stroną jest błyskawicznie zabijanie bossów. Co jednak gdyby tę interakcję przenieść jakoś do aoe? Z odpowiednim zestawem silnych broni i resztą zainwestowanych w drzewko punktów mogłoby to być możliwe.
Trudno jednak uwierzyć, że Gearbox nie zdecyduje się niedługo na usunięcie z gry tej interakcji. JEst to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony deweloperów. Żaden z nich nie chciałby w swojej produkcji rozwiązania, które zestawem paru pasywnych umiejętności czyni trywialnym cały endgame.










