R.O.M.A.N. Edukator
Jest rok 2017. Właśnie dobiegła końca ceremonia otwarcia pierwszego stadionu na Euro 2012...
...największym polskim miastem jest Londyn, a krajem rządzi dożywotnio Wielka Rada Dwóch - IV RP stała się faktem.
Tylko grupa młodych ludzi - zaciętych opozycjonistów - którzy przypadkiem chodzili do tej samej szkoły może zakłócić panujący ład i porządek. Rada postanawia wysłać w przeszłość tajną broń o kryptonimie R.O.M.A.N. (Robot Ofensywny Ministerstwa Anihilacji Neoliberałów) RG-2, by poddał szkołę bolesnej, aczkolwiek niezbędnej reedukacji...
Celem gry jest sprowadzenie zdemoralizowanych uczniów "na dobrą drogę" poprzez trafienie ich mundurkiem wystrzelonym ze specjalnego miotacza mundurków oraz zebranie poukrywanych w szkole proc i papierosów.
Uczniowie (urwis z procą, nastolatka w zaawansowanej ciąży oraz łysy osiłek) łatwo się jednak nie poddają rzucając w RG-2 butelkami lub szminkami oraz strzelając do niego z procy. Każde trafienie przedmiotem rzuconym przez ucznia kosztuje R.O.M.A.N.'a utratę energii, która symbolizowana jest poprzez kaczuszkę umieszczoną w prawym rogu ekranu. Wraz ze spadkiem energii z kaczuszki zostaje tylko szkielet.
Oprócz uczniów w grze występuje także "ciało pedagogiczne" (nauczyciel i woźna) oraz postaci-niespodzianki. Przemierzając szkolne korytarze gracz odnajduje ukryte pomieszczenia, tajne sale lekcyjne itp. Prowadzi też dialogi z Centralą oraz czyta na tablicach "politycznie słuszne" tematy lekcyjne.
Gra zawiera mnóstwo aluzji do aktualnej sytuacji politycznej oraz dużą dawkę humoru o zabarwieniu społeczno-politycznym.
(Gecko-Lab - inf. prasowa)