Dungeon Defenders II: Sequel zapowiedziany. Multi w stylu MOBA i model F2P

​Dungeon Defenders to wydana w 2011 roku niezależna, nastawiona na kooperację gra, oparta - z grubsza - na modelu tower defense.

Jej twórcy ze studia Trendy Entertainment zapowiedzieli właśnie sequel z dwoma poważnymi zmianami względem pierwowzoru. Po pierwsze - pojawi się skoncentrowany na rywalizację multiplayer. Po drugie - produkcja będzie oparta na F2P.

W Dungeon Defenders II deweloperzy chcieli rozwinąć największe zalety oryginału - współpracę różnych bohaterów o odmiennych umiejętnościach. W grze nie zabraknie więc nowych herosów, wieżyczek i przeciwników.

W "jedynce" gracze mieli do wyboru cztery postacie, tym razem na starcie będziemy mogli wybrać jednego z aż 24 bohaterów. Różnice pomiędzy nimi mają być znacznie bardziej istotne, co przełoży się na odmienny styl prowadzenia rozgrywki obejmujący inne umiejętności i wieżyczki. Oczywiście to dopiero początek - kolejni herosi mają być udostępniani regularnie. Ich wygląd będzie można zmodyfikować przedmiotami związanymi z konkretnymi postaciami. Każda z nich ma posiadać sześć slotów na itemy.

Reklama

Najważniejszą zmianą w Dungeon Defenders II będzie dodanie trybu rywalizacji. Developerzy długo zastanawiali się nad tym, jaką formę ma on przyjąć i w końcu zdecydowali się na popularne ostatnimi czasy MOBA. Rozgrywka w dużym stopniu ma przypominać to, co znamy choćby z League of Legends z trzema ścieżkami, wieżyczkami i bazą przeciwnika, którą trzeba zniszczyć. Twórcy zaznaczają jednak, że będzie to "każualowa" wariacja na temat gatunku, zaś system przedmiotów ma zostać zastąpiony łatwiejszym w opanowaniu mechanizmem. Warto zaznaczyć, że tryb MOBA zostanie oddzielony od podstawowego co-opa - rozwój bohaterów w standardowej zabawie nie da korzyści w multi, może jednak odblokować pewne dodatkowe umiejętności dostępne na początku każdej sesji. To pozwoli zachować odpowiedni balans.

Kolejną istotną zmianą jest przejście na model F2P. W Dungeon Defenders II będzie można grać za darmo, choć pojawią się mikrotransakcje. Te jednak mają nie być zbyt uciążliwe - płacić będziemy tylko za bohaterów (ci z oryginału ma kosztować tyle, ile "jedynka"), choć podobnie jak w League of Legends, pakiet darmowych herosów będzie się regularnie zmieniał. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy również przedmioty wpływające na wygląd postaci.

Dungeon Defender II ukaże się na PC, Makach, iOS i Androidzie. Dodatkowo pojawi się możliwość wspólnej rozgrywki pomiędzy posiadaczami różnych platform. Nie będzie natomiast wersji konsolowych. Dlaczego? Developerzy chcieli bowiem skupić się na urządzeniach, które pozwalają na stałe publikowanie łatek i aktualizacji, które w tego typu produkcjach są bardzo ważne. Aha i jeszcze jedno - zamknięta beta trybu MOBA już się rozpoczęła, testy kooperacji wystartują pod koniec roku.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: MOBA | F2P
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy