CI Games przeprowadza finalną rundę zwolnień. Odejdzie 30 osób

Rodzime CI Games ogłosiło ostatnią rundę zwolnień grupowych, które są częścią restrukturyzacji rozpoczętej w styczniu tego roku. Redukcja obejmie około 30 pracowników działów produkcji, a jej celem jest zapewnienie maksymalnej wydajności w realizacji przyszłych priorytetów strategicznych.

W oświadczeniu dla serwisu GamesIndustry.biz CI Games podkreśliło, że Hexworks, studio odpowiedzialne za grę Lords of the Fallen, nie zostało objęte zwolnieniami. Hexworks nadal pracuje nad swoim nowym projektem o nazwie kodowej Project 3. Na razie wiemy o nim tylko tyle, że jest RPG-iem akcji.

Drugie wewnętrzne studio CI Games - Underdog Studio - otrzymało dodatkowy czas na ukończenie pionowego fragmentu gry Project Survive przed pełnym rozpoczęciem produkcji. O niej wiadomo tyle, że będzie oferowała otwarty świat, survival oraz elementy horroru.

Reklama

Restrukturyzacja jest kontynuacją ogłoszenia ze stycznia, kiedy firma zapowiedziała zwolnienie 10% swojej załogi. Zwolnienia mają miejsce, pomimo że CI Games odnotowało rekordowe przychody w 2023 roku. Przekroczyły one 245 milionów złotych, głównie dzięki sukcesowi gry Lords of the Fallen (cztery razy więcej niż w 2022). Zysk brutto wyniósł 26,3 miliona, a zysk netto - 14,5 miliona.

CI Games S.A. (wcześniej City Interactive S.A.) to polska firma z siedzibą w Warszawie, która od roku 2002 roku tworzy i wydaje gry wideo. Początkowo skupiała się na produkcjach budżetowych, ale z czasem zyskała większą rozpoznawalność dzięki znacznie większym projektom. Do jej największych sukcesów należą serie Sniper: Ghost Warrior (seria FPS-ów, w której wcielamy się w tytułowego snajpera i wykonujemy rozmaity, wymagające misje) oraz Lords of the Fallen (mroczne RPG akcji inspirowane takimi przebojami, jak Dark Souls czy Bloodborne, osadzone w mrocznym świecie fantasy).

Przełomowym rokiem dla City Interactive był 2010, kiedy to wydano grę Sniper: Ghost Warrior - pierwszą produkcję firmy dostępną nie tylko na PC, ale także na konsolach Microsoft i Sony. Sukces skłonił firmę do zmiany strategii z wydawania pomniejszych produkcji (ostatnią taką był zręcznościowy symulator lotniczy Dogfight 1942 z 2011 roku) na tworzenie wysokobudżetowych gier AAA. W tym celu w 2011 roku otworzono nowy oddział, City Interactive Studio S.r.l., w Bukareszcie. Po wydaniu Sniper: Ghost Warrior zlikwidowano również katowickie studio City Interactive, które ją opracowało.

Przed wspomnianym przełomem City Interactive wydało w Polsce mnóstwo kilkadziesiąt niskobudżetowych gier (dało się je kupić tanio, często w kioskach). Największą popularnością cieszyły się wśród nich FPS-y (Terrorist Takedown, Code of Honor, Battlestrike), zręcznościowe symulacje (Wings of Honour, Combat Wings) czy przygodówki (Art of Murder, Chronicles of Mystery). W portfolio wydawniczym City Interactive znalazło się także kilka bardziej rozpoznawalnych tytułów, jak Simon the Sorcerer 4, Sherlock Holmes, World of Goo, Black Mirror czy Angdy Birds.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ​CI Games | Lords of the Fallen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy