Reklama

Sony ujawnia nowe szczegóły na temat PlayStation VR2

​Na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się wpis, w którym pojawiły się nowe informacje na temat nadchodzącego zestawu gogli wirtualnej rzeczywistości dla PS5 - PSVR2.

Podgląd otoczenia

Jedną z funkcji PSVR2 wymienionych we wpisie na blogu PlayStation jest możliwość obserwowania otoczenia nawet wtedy, kiedy mamy założone gogle. Gogle mają bowiem zamontowane z przodu kamery, które po naciśnięciu przycisku na kontrolerze (lub specjalnej opcji w menu) pozwalają się przełączać pomiędzy obrazem otoczenia, a tym, co wyświetlają gogle. Menu pozwala również na szybkie regulowanie pewnych opcji - jak na przykład powierzchnię tego, co gogle mają traktować jako otoczenie przeznaczone do zabawy.

Reklama

Nagrywanie i transmitowanie naszej postaci

Dalej mamy omówienie funkcji transmitowania naszej gry. I chodzi tu nie tylko o zaprezentowanie tego, co sami widzimy, ale również nagrywanie naszej postaci za pomocą kamer PS5 HD, podłączonych do konsoli. Łatwo się domyślić, że może to być jedna z ulubionych funkcji streamerów.

Tworzenie i modyfikacja granic "placu gry"

Wcześniej wspomniałem, że konsola pozwala łatwo ustawić rozmiar "placu gry". Jednak to nie wszystko - na blogu omówiono także wygodną funkcję, pozwalającą zmieniać kształt pola wokół nas. System wykorzystuje do tego kontrolery oraz wbudowane kamery. Zeskanują one nasze otoczenie i stworzą jego specjalną wizualizację w naszych goglach, a kontrolery pozwolą zmodyfikować "plac" na przykład tam, gdzie stoi krzesło lub wystaje łóżko, o które lepiej żebyśmy nie zaczepili w trakcie rozgrywki. Jeśli w trakcie gry podejdziemy za blisko tak ustanowionej granicy, otrzymamy ostrzeżenie. Plac gry można modyfikować w każdej chwili, więc jeśli coś zmieni się w naszym otoczeniu, możemy szybko nanieść takie zmiany w systemie.

Tryby VR i Cinematic

Ostatnią wspomnianą na blogu opcją nowego zestawu PSVR2 są tryby VR i Cinematic. Jak można się domyślić z kontekstu, chodzi tu o przełączanie się pomiędzy dwoma trybami pracy gogli. W trybie VR, system będzie wyświetlał zawartość - na przykład dedykowane gry - wokół nas, w rozdzielczości 4000 na 2040 pikseli z HDR i odświeżaniem na poziomie 90 lub 120Hz. Jeśli zaś przełączymy się na tryb Cinematic, dedykowany treściom innym niż gry VR, to zobaczymy w goglach ogromny ekran - podobny do kinowego - w którym obraz będzie wyświetlany w rozdzielczości 1920 na 1080 pikseli z HDR i odświeżaniem na poziomie 24, 60 lub 120Hz.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy