PlayStation VR2: Sony o szczegółach sprzedaży. Nowe gogle pokonały swojego poprzednika
Dobra wiadomość dla fanów wirtualnej rzeczywistości. Biblioteka Sony najwyraźniej zachęciła wielu użytkowników i PSVR2 cieszy się sporą popularnością od swojej premiery.
Chociaż wiele osób w pełni zdaje sobie sprawę z potencjału wirtualnej rzeczywistości w gamingu, jest to wciąż temat niszowy. Jednym z głównych tego powodów jest oczywiście bariera wejścia i jednorazowa kwota, jaką trzeba wydać, żeby w ogóle rozpocząć swoją przygodę z tym rodzajem gier.
Przed debiutem PlayStation VR2 dużo mówiło się w rezultacie o tym, że nowe gogle mogą nie cieszyć się zbyt dużą popularnością. Cena jest zawrotna, sytuacja na świecie nie wygląda najlepiej i zdawały się potwierdzać to wieści o zmniejszanej produkcji gogli przez Sony oraz malejących oczekiwaniach twórców.
Kilka miesięcy po premierze okazuje się, że sytuacja wcale nie wygląda tak źle. Sony poinformowało o 600 tysiącach sztuk PS VR 2 sprzedanych w pierwsze sześć tygodni od premiery gogli. Poprzednik tego sprzętu osiągnął wynik niższy o 8% w tym samym okresie.
Chociaż 8% nie robi wielkiego wrażenia, biblioteka PSVR 2 będzie cały czas rosła, a przyszłość wirtualnej rzeczywistości będzie zależeć od tego, jak gogle przyjmą się na dłuższą metę. W marcu jeden z przedstawicieli Sony podchodził bardzo optymistycznie do nowego sprzętu i twierdził, że PSVR 2 ma dużą szansę pokonać swojego poprzednika, który do końca 2019 roku sprzedał pięć milionów sztuk.