Microsoft ułatwi granie osobom niepełnosprawnym
Microsoft przedstawił właśnie cały ekosystem adaptacyjnych urządzeń peryferyjnych, dzięki którym osoby niepełnosprawne będą mogły skonfigurować obsługę komputerów, smartfonów, czy konsol w taki sposób, by móc z nich bezproblemowo korzystać.
Granie jest wspaniałą odskocznią od rzeczywistości, problemów dnia codziennego i sposobem na relaks. Do tej pory osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi były pozbawione tej możliwości. Microsoft robi jednak wszystko, by każdy - niezależnie od tego, z jakimi problemami zdrowotnymi się boryka - mógł uruchomić swoją ulubioną grę i oddać się wirtualnej przyjemności.
Podczas Microsoft Ability Summit 2022 firma ujawniła nowy system konfigurowalnych urządzeń peryferyjnych. Nowe Adaptive Mouse, Adaptive Hub i Adaptive Buttons oferują użytkownikom niepełnosprawnym możliwość dostosowania obsługi komputera i smartfona do ich potrzeb.
Hub, jak sama nazwa wskazuje, stanowi rdzeń ekosystemu sprzętowego. Łączy się z myszą i przyciskami i umożliwia użytkownikom przypisywanie różnych funkcji do dwóch urządzeń wejściowych. Złożoność tych funkcji może wahać się od pojedynczych naciśnięć klawiszy do całych makr, dając użytkownikom niesamowity zakres opcji. Użytkownicy mogą również przypisywać funkcje dla poszczególnych aplikacji.
Każdy z przycisków Adaptive zawiera osiem przełączników elektronicznych, do których użytkownicy mogą przypisać różne funkcje i obsługiwać szereg joysticków i padów kierunkowych w różnych konfiguracjach. Użytkownicy mogą również zsynchronizować wiele przycisków z koncentratorem, aby uzyskać większy zakres opcji. Tymczasem kwadratowa mysz adaptacyjna jest dostarczana z różnymi akcesoriami do modyfikowania jej kształtu i liczby przycisków.
Według Microsoftu użytkownicy mogą wymieniać praktycznie każdą część myszy, aby stworzyć konfigurację, która będzie dla nich najlepsza. Dodatkowo, jeśli opcje fabryczne nie spełniają czyichś potrzeb, inżynierowie z Microsoft zaprojektowali Adaptive Mouse and Buttons tak, by można było dołączać do nich zaprojektowane i wydrukowane przez siebie elementy.