GeForce RTX 3080 może mieć problemy z obsługą Godfall w 4K
Podczas prezentacji swoich nowych kart graficznych Ampere, Nvidia promowała model GeForce RTX 3080 jako idealny do grania w 4K. Okazuje się jednak, że może mieć on problem z obsługą nowych gier w tak wysokiej rozdzielczości.
Keith Lee, czyli szef studia Counterplay Games, które przygotowuje się właśnie do premiery next-genowej gry Godfall, postanowił ujawnić co nieco na temat tej produkcji, w tym jej aspektów technicznych. Tytuł ten wspierany jest mocno przez AMD, dlatego materiał wideo z Lee w roli głównej opublikowano na kanale Czerwonych. Lee wyjaśnił, jakie funkcje dodano do gry z myślą o najnowszych kartach graficznych AMD, czyli Radeon RX 6000.
I tak, dowiedzieliśmy się, że Godfall wspierać będzie cienie obsługujące DirectX Raytracing oraz Variable Rate Shading (VRS), czyli techniki wchodzące w skład API DirectX 12 Ultimate. Counterplay Games nie zapomniało także o technologiach AMD FidelityFX, których zadaniem jest poprawa jakości obrazu, choćby za sprawą CAS (Contrast Adaptive Sharpening), czyli funkcji wyostrzającej obraz.
Co chyba jednak wzbudziło największe zainteresowanie, to ujawnienie przez szefa Counterplay Games, że Godfall w 4K z teksturami UltraHD wymagać będzie 12 GB pamięci VRAM. Oznacza to, że karty z serii Radeon RX 6000, gdzie wszystkie modele wyposażono w 16 GB pamięci GDDR6 oraz 128 MB pamięci Infinity Cache, nie powinny mieć problemów ze spełnieniem tych wymagań. Niestety w przypadku flagowego GeForce’a RTX 3080 sprawa nie jest już tak prosta, gdyż ten wyposażony jest tylko w 10 GB pamięci GDDR6X.
Kwestia ta od początku wzbudza dużo emocji, gdyż część graczy przeczuwała, że tak mało VRAM w high-endowym modelu może szybko okazać się niewystarczające do obsługi nowych gier w 4K. Z ostateczną oceną lepiej jednak wstrzymać się do premiery gry, czyli 12 listopada, wtedy przekonamy się, czy RTX 3080 rzeczywiście ma problemy z Godfall w 4K na Ultra.
Daniel Górecki - ITHardware.pl