Xbox rusza na polowanie. Microsoft przejmie kolejne duże studia gier wideo?

Rekordowa w branży gier wideo transakcja wykupu Activision Blizzard przez Microsoft to może być tylko początek szerszych działań ze strony giganta z Redmond. Phil Spencer, szef gamingu w Microsofcie przyznał, że korporacja zorientowana jest na przejęcie podmiotów z bardziej egzotycznych regionów świata.

Microsoft ma zakusy na stanie się gamingowym hegemonem. Przedsiębiorstwo jest jednym z kilku znaczących producentów konsol do grania (Xbox), natomiast Games Pass, czyli centralna usługa gamingowa od Microsoftu cieszy się niesłychaną popularnością. Korzysta z niej ponad 35 milionów subskrybentów.

Od pewnego czasu gigant z Redmond zdywersyfikował swój portfel działalności i zaczął przejmować różne gamingowe studia. Pod skrzydła Microsoftu trafiła m.in. Bethesda Softworks, producenci hitowej serii Fallout czy The Elder Scrolls, jak również dosyć świeżego kosmicznego tytułu Starfield.

Reklama

Jeszcze większe zamieszanie w sektorze gamingowym zrobiło się w momencie, gdy Microsoft poinformował o przejęciu amerykańskiego wydawcy i producenta gier, firmy Activision Blizzard. Dzięki transakcji na kwotę bagatela 69 miliardów dolarów, korporacja zyskała prawa do marek takich jak: Diablo, World of Warcraft, Call of Duty czy Overwatch.

Microsoft nie studzi swoich zapędów w obszarze gier wideo. Phil Spencer, szef gamingu w rzeczonej firmie, w rozmowie z Bloombergem przyznał bez ogródek, że firma zamierza rozglądać się za kolejnymi podmiotami do przejęcia. Microsoft nie wyklucza także producentów gier mobilnych, które w ostatnich latach cieszą się jeszcze większą popularnością niż kiedykolwiek.

Zespół Microsoftu ma bacznie przyglądać się azjatyckiemu rynkowi, by zdywersyfikować swoją działalność na polu geograficznym. "Zdecydowanie chcemy być na rynku i kiedy znajdziemy zespoły, technologie i możliwości, które przyczynią się do tego, co próbujemy osiągnąć w dziedzinie gier w firmie Microsoft, na pewno nie poddamy się" - dowiadujemy się.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | Activision Blizzard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy