Wystarczył rok. Capcom kończy rozwój Exoprimal, gry o tematyce dinozaurów
Exoprimal pojawił się na rynku dokładnie w połowie ubiegłego roku jako ciekawie zapowiadająca się sieciowa gra trzecioosobowa mocno stawiająca nacisk na rozgrywkę drużynową w walce z... dinozaurami. Najzwyczajniej w świecie produkcja nie spełniła oczekiwań twórców i samych graczy. Capcom podjął ostateczne decyzje.
Większość gier wydawanych pod szyldem Capcom, japońskiego giganta, z miejsca okazują się hitowymi tytułami. Podobnie miało być z Exoprimal, dziełem, w którym wcielaliśmy się w uzbrojonego po zęby żołnierza, wyposażonego w nowoczesny sprzęt, który przystępował do intensywnych starć przeciwko hordom dinozaurów.
Exoprimal jawiło się jako jeden z najciekawszych reprezentantów gier typu PvP i PvE. Otóż większość misji wykonywaliśmy w kooperacji z naszymi znajomymi. Tytuł dosyć ambiwalentnie przyjął się wśród społeczności graczy. Krytykowano produkcję za wadliwie zaimplementowaną opcję PvE; cierpkie słowa kierunkowano też w sprawie powtarzalności rozgrywki.
I to przede wszystkim ten drugi aspekt mocno wpłynął na to, że z początkowego w miarę przyzwoitego poziomu popularności gry, nie pozostało już tak naprawdę nic. Wystarczy spojrzeć na statystyki graczy na Steamie.
Firma Capcom podjęła już ostateczne decyzje. Kooperacyjna gra nie otrzyma więcej planowanych sezonowych treści. Sezon 4 zakończy się równo 11 lipca, po czym do gry powróci... Sezon nr 1. Na początku każdego miesiąca w grze uruchomiony zostanie kolejny sezon... i tak aż do skutku.
Gracze wciąż mogą kupować przepustki bojowe ze wszystkich sezonów, które pojawiły się w grze. To uprawni ich do zdobywania określonych przedmiotów kosmetycznych i progresowania naszego konta. Warto wspomnieć, co istotne, że Capcom wciąż utrzymywać będzie wszystkie usługi sieciowe w Exoprimal.
Tak czy inaczej, obecnie zmiany są niepokojące i zupełnie nie zdziwi nas, jeśli Japończycy wkrótce ogłoszą zakończenie wsparcia i zamknięcie serwerów w grze z ubiegłego roku.