Wiedźmin 4 przedstawi zupełnie nowe lokacje i potwory. Poznajcie Bauka

CD Projekt RED odkrywa kolejne karty dotyczące Wiedźmina 4. Nowa trylogia zaprosi nas do nieznanych regionów, w których zmierzą się z potworami z najciemniejszych zakątków mitologii. Jednym z nich jest Bauk, przerażający przeciwnik inspirowany serbskimi legendami, który ma zagrać na naszych najgłębszych lękach.

W skrócie:

  • Wiedźmin 4 rozpoczyna nową trylogię gier RPG w uniwersum Sapkowskiego, tym razem z Ciri jako główną bohaterką.
  • W grze pojawią się całkowicie nowe regiony i potwory, w tym Bauk, który zmusi graczy do zmierzenia się z własnymi lękami.
  • Gra powstaje na bazie Unreal Engine 5, dzięki czemu zapewni jeszcze bardziej realistyczną grafikę i imersję.

Bauk - przeciwnik, który zna twoje lęki

Jednym z najciekawszych elementów Wiedźmina 4, o którym na tę chwilę wiemy, będzie potwór Bauk, który Sebastian Kalemba, dyrektor gry, określił jako "przeklęty drań" grający na lękach gracza. Bauk to stworzenie inspirowane serbskimi mitami - cień czający się w ciemnościach, gotów pożreć swoje ofiary. W grze przybierze formę groteskowej istoty z wygiętymi kończynami i przerażającym spojrzeniem, która pojawia się w mglistych lasach i rzuca groźby prosto w twarz Ciri.

Reklama

Według Kalemby, Bauk nie jest typowym przeciwnikiem. Aby go dostrzec i pokonać, gracze będą musieli zmierzyć się najpierw z własnymi wewnętrznymi demonami. "Zanim zmierzysz się z Baukiem, musisz pokonać swoje lęki" - tłumaczy Kalemba i podkreśla psychologiczną warstwę starcia. Ta nowa interpretacja potworów wpisuje się w ewolucję serii, która od klasycznych bestii przeszła do bardziej złożonych, metaforycznych przeciwników.

Wiedźmin 4 - nowe spojrzenie na świat

CD Projekt RED potwierdził, że akcja gry przeniesie nas w nowe rejony Kontynentu, w których czeka wiele zaskakujących lokacji i zagrożeń. Zwiastun zapowiada, że część historii rozegra się w północnych krainach Kovir i Poviss. Medalion z rysia widziany w materiale promocyjnym może wskazywać na założenie nowej szkoły wiedźmińskiej przez Ciri.

Gra powstaje na bazie Unreal Engine 5. Silnik ma zagwarantować jeszcze bardziej realistyczną oprawę graficzną. To duży krok naprzód w porównaniu do wcześniejszych produkcji studia, które korzystały z autorskiego RED Engine. Twórcy zapewniają, że tym razem unikną błędów popełnionych przy premierze Cyberpunka 2077 - stawiają na jakość i staranność w produkcji.

Ciri w centrum wydarzeń

Wiedźmin 4 skupi się na losach Ciri, która będzie pełnić rolę głównej bohaterki. To pierwszy raz, gdy wcielimy się w pełni w tę postać (w "trójce" robiliśmy to podczas króciutkich epizodów). "Redzi" rozwiną jej historię, wychodząc poza ramy książek i poprzednich gier. Zwiastun pokazuje Ciri jako doświadczoną wojowniczkę, podejmującą się wiedźmińskich zleceń i budującą własne dziedzictwo.

Twórcy zapowiadają, że nowa trylogia będzie znacznie różniła się od opowieści Geralta, ale zachowa mroczny klimat i moralne dylematy, które zdefiniowały serię. Gracze mogą spodziewać się zarówno powrotu znanych postaci, jak i nowych wyzwań w świecie pełnym magii, konfliktów i legend. Ale na tę przygodę przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Premiera Wiedźmina 4 planowana jest na lata 2026-2027.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wiedźmin 4 | CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy