Wiedźmin 4 powróci w blasku chwały! Gra produkowana jest z rozmachem
CD Projekt RED ponownie rozpala wyobraźnię graczy, obiecując, że nadchodzący Wiedźmin 4 będzie większy, lepszy i bardziej epicki niż wszystko, co do tej pory stworzyło rodzime studio. Czy najnowsza odsłona sagi przygód Geralta rzeczywiście spełni te ambitne założenia? Przedstawiamy najważniejsze informacje o projekcie, który zyskał roboczy tytuł Polaris.
Projekt Polaris został oficjalnie zapowiedziany w marcu 2022 roku jako kolejny rozdział w uniwersum Wiedźmina. CD Projekt RED rozpoczął pełną produkcję gry w listopadzie 2024 roku, a wiceprezes ds. technologii, Charles Tremblay, zapowiada, że dla studia będzie to największe wyzwanie w historii. Według niego Wiedźmin 4 ma przewyższyć zarówno wszystko, co gracze widzieli w Wiedźmin 3: Dziki Gon, jak i w futurystycznym Cyberpunk 2077, który, pomimo trudnych początków, okazał się dziełem spektakularnym.
Tremblay podkreśla, że CD Projekt RED wyciągnęło wnioski z kosztownych błędów towarzyszących premierze Cyberpunka 2077 i jest gotowe, by ponownie przesunąć granice możliwości gier RPG. Tym razem przygotowania są dużo bardziej rygorystyczne.
Aby uniknąć problemów z premierą CD Projekt RED wdrożył zupełnie nowe procedury nadzoru nad rozwojem gry. Charles Tremblay pełni kluczową rolę w tym procesie, współpracując z poszczególnymi zespołami. Każdy etap produkcji jest dokładnie monitorowany, a w razie potrzeby - będzie opóźniany, aby uniknąć jakichkolwiek kompromisów w jakości.
Zmiana ta wiążę się z oczywistym wydłużeniem fazy przedprodukcyjnej, ale studio liczy, że dzięki temu gra zadebiutuje w znacznie lepszej "kondycji". To bardzo istotne, w szczególności dla tak wyczekiwanego tytułu jak Wiedźmin 4.
Jednym z najważniejszych kroków, jakie podjęto przy okazji Projektu Polaris, było przejście na Unreal Engine 5, rezygnując z autorskiego silnika RED Engine. Decyzja ta została podyktowana chęcią przekształcenia CD Projekt RED w studio zdolne do pracy nad kilkoma projektami jednocześnie. Unreal Engine 5 pozwala łatwiej dzielić się technologią i zasobami między zespołami, co ma kluczowe znaczenie w kontekście równoległych prac nad sequelem Cyberpunk 2077.
Nowy silnik ma również pomóc w tworzeniu bardziej zaawansowanych światów, co nie jest bez znaczenia dla zaspokojenia rosnących oczekiwań fanów Wiedźmina.
Pomimo zapewnień o rewolucyjnych zmianach w serii, na ogłoszenie oficjalnej daty premiery trzeba będzie jeszcze poczekać. I to zapewne nie krótko. Projekt Polaris wciąż jest w stosunkowo wczesnej fazie rozwoju, a studio nie zdradziło żadnych szczegółów dotyczących harmonogramu. Wiadomo jedynie, że nowy Wiedźmin jest priorytetowym przedsięwzięciem i pojawi się jako pierwszy, przed premierą kontynuacji Cyberpunk 2077.
Oczekiwania wobec Wiedźmina 4 są gigantyczne! Z jednej strony RED’om z pewnością zależy na naprawie wizerunku nadszarpniętego nieudanym startem Cyberpunk 2077, z drugiej - musi spełnić wysokie standardy, które samo sobie narzuciło po sukcesie Dzikiego Gonu. Rygorystyczne procedury i wsparcie Unreal Engine 5 wydają się krokiem w dobrym kierunku, ale czy to wystarczy? Czas pokaże.
CD Projekt RED, zapowiadając, że Wiedźmin 4 będzie przełomowym tytułem w świecie RPG, jak zwykle celuje bardzo wysoko. Dzięki nowym technologiom i zmianom w procesie produkcyjnym firma stawia jakość i precyzję na zdradliwym pośpiechem. Z niecierpliwością czekamy na kolejne szczegóły, wierząc, że powrót do świata Geralta przyniesie niezapomniane emocje.