Ważna decyzja w sprawie twórców serii Borderlands. Kluczowe decyzje blisko

Czyżby kolejna odsłona Borderlands miała powstawać pod skrzydłami innej firmy? Według ostatnich doniesień Embracer Group rozważa aktualnie sprzedaż Gearbox Software.

Embracer Group jest w trakcie procesu restrukturyzacji. W maju firma poinformowała, że w ostatniej chwili nie doszło do jednej ze znaczących, planowanych transakcji i finansowe predykcje drastycznie zmalały. Rozpoczęły się w rezultacie rozmowy o przyszłości i rozważania nad posiadanym przez Embracer portfolio.

Ostatnio jedną z ofiar trwającej restrukturyzacji stało się Volition. Twórcy Saints Row zostali zamknięci w trybie natychmiastowym, a deweloperzy rozglądają się aktualnie za nowymi wyzwaniami. Zeszłoroczny reboot serii ostatecznie nie wypadł niestety najlepiej, nie spełnił oczekiwań Embracer Group i postanowiono zrezygnować z dalszego rozwoju tej marki.

Reklama

Według nowego raportu MarketScreener szwedzka firma zastanawia się również nad przyszłością Gearbox Software. Redakcja od trzech różnych osób zaznajomionych z tym tematem usłyszała, że twórcy Borderlands mogą niedługo zostać wystawieni na sprzedaż. Żadne konkretne decyzje nie zostały jednak jeszcze podjęte i do niczego może ostatecznie nie dojść.

Co ciekawe, dwie z trzech wspomnianych osób poinformowały, że pojawiły się już firmy zainteresowane kupnem Gearboxu. Embracer Group na stole może mieć więc nie długo konkretne oferty i stanie przed trudną decyzją, czy nie chce pożegnać się w tym roku z jeszcze jednym studiem.

Gearbox Software istnieje od ponad 20 lat i ma na swoim koncie wiele głośnych produkcji, ale znane jest przede wszystkim z serii Borderlands. Niedawno światło dzienne ujrzała nowa kolekcja z większością wypuszczonych do tej pory tytułów oraz ich DLC. Marka ta cieszy się dużą popularnością, nigdzie się nie wybiera, a według niedawnych plotek deweloperzy już teraz pracują nad kolejną grą w tym świecie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Borderlands | Embracer Group
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy