W przyszłym roku może zadebiutować mobilny sklep Xboxa

​Microsoft kontynuuje podbój rynku gier mobilnych. Kolejnym krokiem w tym wieloletnim planie ma być stworzenie sklepu Xboxa na smartfony.

Microsoft jest od miesięcy zajęty przede wszystkim przejęciem Activision Blizzard. Amerykański gigant zdecydował się na bardzo dużą inwestycję, ogłosił ją światu, ale wciąż czeka na zielone światło, aby dokonać formalności i zacząć korzystać ze wszystkich możliwości, jakie niesie ze sobą nabycie Activision.

Sam Phil Spencer zajęty jest w rezultacie również odpieraniem ataków Sony. Od miesięcy Japończycy głośno sprzeciwiają się przejęciu Activision Blizzard, wywierając dużą presję na regulatorach. Ciągle trwają dyskusje o Call of Duty, przyszłości gier Blizzarda oraz potencjalnych konsekwencjach tej inwestycji dla całego rynku gier.

Reklama

W ostatniej rozmowie z Financial Times Phil Spencer na chwilę odłożył jednak na bok temat Activision Blizzard i wspomniał o nowej ustawie Digital Markets Act. Dzięki niej Apple i Google będą musieli zapewnić użytkownikom ich systemów operacyjnych dostęp do różnych aplikacji poza App StoreGoogle Play Store, co Spencer widzi jako świetną okazję.

Jeszcze w październiku pojawiały się dokumenty, które wspominały, że wykorzystując mobilne portfolio Activision Blizzard, Microsoft chce stworzyć Xbox Mobile Platform z myślą wyłącznie o platformach. Xbox miałby wtedy swój własny sklep na urządzeniach mobilnych i gwarantował graczom dostęp do całej biblioteki gier.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy