UFO: Żaden z 50 twórców UFO nie zagrał we wszystkie gry dostępne w zestawie
Wydanie gry, w którą się samemu w pełni nie zagrało to w branży gamedev’u raczej dość niecodzienna sytuacja.
Po uruchomieniu UFO naszym oczom ukazuje się siatka z 50 miniaturkami w stylu pixel art, domyślnie posortowanymi chronologicznie, a sama siatka oznacza możliwość wyboru spośród 50 8-bitowych gier. Ciężko się w tym połapać na początku i wybrać grę, od której powinniśmy zacząć.
Wielu graczy do tej pory nie ukończyło żadnej spośród oferowanych gier fikcyjnego studia UFO, ale nikt też nie powinien mieć z tego tytułu wyrzutów sumienia. W niedawnej rozmowie z ludźmi, którzy faktycznie stoją za produkcją gry okazało się, że nikt z nich nie ukończył gier - mimo, że sami je zrobili.
Inny twórca, Paul Hubans dodał, że nie grał nawet w początkowe levele niektórych gier, na przykład Campanelli 3, mimo, iż “zainwestował" seki godzin w przetestowanie zestawu, którego jest designerem.
Sposób, w jaki gracze reagują na grę, a przede wszystkim skala zaskoczenia jej rozmachem jest podobna do tego, co czuli sami twórcy gdy zobaczyli finalny efekt swojej pracy:
Kolejny z twórców, Derek Yu, również zajmujący się designem dodaje: