UFL: Twórcy odkrywają karty. Darmowa gra i tysiące prawdziwych piłkarzy
UFL to gra piłkarska, o której głośno jest już od kilku lat. Studio Strikerz Inc. przez wiele miesięcy w tajemnicy pracowało nad tym tytułem, sporadycznie ujawniając kolejne informacje. Jednak w tym roku wszystko się zmieniło. W czerwcu wyszła otwarta beta gry dla posiadaczy konsol, a teraz twórcy opowiedzieli o finalnej zawartości produkcji.
UFL to projekt białoruskiego studia Strikerz Inc. Produkcja twórców ze wschodu Europy zrobiła spore zamieszanie na rynku gier piłkarskich. Głośną sprawą było zaangażowanie samego Cristiano Ronaldo do roli ambasadora gry. Oprócz Portugalczyka, w rolę ambasadorów gry wcielili się m.in. Romelu Lukaku czy Oleksandr Zinchenko. Twórcom udało się także namówić londyński klub West Ham United do zawiązania partnerstwa. Wszystkie te ruchy sprawiły, że o UFL zaczęło się robić naprawdę głośno i fani piłkarskich gier wideo mieli niebezpodstawne nadzieje, że tytuł ten choć trochę zagrozi EA Sports FC (dawniej seria FIFA).
W drugi weekend czerwca posiadacze konsol mogli pobrać bezpłatnie otwartą wersję beta UFL i sprawdzić to, na jakim etapie są aktualnie twórcy przy swojej czołowej produkcji. Oparta jest ona na silniku Unreal Engine, co w teorii powinno dawać bardzo realistyczne wrażenia graficzne. Jak na razie jednak tytuł ten nie zachwyca.
Wielu youtuberów doświadczonych w grach piłkarskich zwraca uwagę na błędy w fizyce gry, tj. bugi dotyczące kolizji, nieprawidłowe poruszanie się zawodników czy niecelne odgrywanie piłki. Twórcy jednak od początku zastrzegali, że jest to jedynie wersja beta, więc błędy są nieuniknione, a te miały okazję być zgłaszane poprzez oficjalny formularz. Już wiemy także, że w sierpniu zostanie udostępniona druga wersja beta. Teraz ujawniono informacje na temat tego, czego można oczekiwać w pełnej wersji.
Na kanale UFL w czwartek pojawił się film wprowadzający do gry. Twórcy jednocześnie informują graczy o tym, jaka planowana jest zawartość pełnej wersji. Deweloperzy na samym początku nagrania ujawnili liczbę licencjonowanych piłkarzy, jaka znajdzie się w białoruskiej grze. Według zapewnień, mamy mieć dostępnych ponad 4500 prawdziwych zawodników.
Taka możliwość będzie dostępna dzięki wykupieniu przez twórców licencji FIFPro, która zezwala na korzystanie z wizerunku i danych piłkarzy. W UFL ma zostać stworzona globalna liga piłkarska, w ramach której będziemy mogli rywalizować sieciowo z innymi graczami i zdobywać punkty, by piąć się w tabeli ku szczytowi. Do wygrania zapewne będą także różnego rodzaju nagrody. Matchmaking ma być budowany w oparciu o umiejętności, czyli powinniśmy otrzymywać pojedynki z innymi graczami, którzy osiągnęli bardzo podobny poziom do nas.
Twórcy pozwolą nam także zbudowanie własnego klubu. Jednak najważniejszą informacją jest to, że UFL będzie zupełnie za darmo. Gra ogłoszona została w modelu free-to-play, tylko posiadacze konsol będą mieli okazję w nią zagrać. Jak na razie nic nie wiadomo o ewentualnych planach stworzenia "pecetowej" wersji.