Najnowszy “Hotfix 4" powoduje problemy z grą, włącznie z jej crashowaniem się. W efekcie Larian podjęło decyzję o wycofaniu poprawek, co doprowadziło do kolejnych problemów - gracze, którzy grali i zapisywali stany gry w trakcie gdy Hotfix 4 był “aktywny", obecnie nie mają dostępu do swoich save’ów. Cała sytuacja spowodowała, że przedstawiciele studia zapowiedzieli baczniejsze przyglądanie się kolejnym, wydawanym aktualizacjom.
Rozumiemy frustracje graczy, spowodowane sytuacją i chcemy za nią przeprosić. Dlatego zmieniamy też nasze podejście. Hotfix 4 przeszedł rygorystyczne testy i był zatwierdzony przed releasem. Jednak w ostatniej chwili doszło do zmiany numeru wersji, co spowodowało problemy z kompilacją i w efekcie wywołało niespodziewane crashe. By zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości, kolejne wersje będą przechodziły pełne testy jakości, testy automatyczne, jednostkowe, jak również testujące kompatybilność z save’am
Baldur’s Gate otrzymało już całkiem pokaźną liczbę poprawek po premierze. Niektóre problemy, jak znikające ubrania postaci, były jedynie śmiesznymi bugami, ale inne - jak wspomniane problemy z zapisanymi stanami - są już o wiele bardziej znaczące. W planach ciągle jest jeden duży patch - ma on zawierać najczęściej zgłaszane przez społeczność poprawki i rozwiązania, takie jak możliwość zmiany wyglądu postaci w trakcie gry.
Na swoją kolej by zagrać w nowego Baldura wciąż czekają posiadacze PS5. Oficjalna premiera tej wersji Baldur’s Gate 3 nastąpi (dopiero) 6 września. Z racji tej różnicy w momencie premiery, być może mogą oni liczyć na nieco lepsze doświadczenie niż w przypadku wersji pecetowej.