Sztuczna inteligencja nie wpłynie znacząco na branżę gier wideo?
Sztuczna inteligencja jako zjawisko zyskujące na znaczeniu i popularności, stało się obiektem wielu obszernych debat publicznych. Wg. Straussa Zelnica, szefa Take-Two Interactive, AI nie odegra aż tak znaczącej roli w rozwoju gamingowej branży.
Ludzie coraz częściej zastanawiają się, czy sztuczna inteligencja będzie w stanie skutecznie odebrać wielu osobom miejsca pracy. W branży gier wideo regularnie debatujemy z kolei nad tym, czy AI będzie w stanie wykreować niezwykłe rzeczy i wspomóc nieznanymi do tej pory metodami proces tworzenia gier wideo.
Strauss Zelnick z Take-Two Interactive, firmy będącej właścicielem Rockstar Games i 2K Games, nie sądzi, że rewolucja związana z AI odciśnie swoje piętno na zatrudnieniu w gamingu bądź uczyni proces projektowania gier znacznie bardziej wydajnym. "Interaktywna rozrywka od zawsze była w AI. Przypomnę tylko, że AI oznacza sztuczną inteligencję. To oksymoron. Nie ma czegoś takiego. To tylko opis cyfrowego zestawu narzędzi" - przyznał w rozmowie na łamach CNBC.
Wg. Zelnicka sztuczna inteligencja to taki sam zasób narzędzi jak np. Unreal Engine czy Blender z których od wielu lat powszechnie korzystają deweloperzy. AI ma być po prostu dodatkowym pakietem wzbogacającym wachlarz możliwości producenckich. Prezes Take-Two podtrzymuje, że filarem nad będą kreatywni ludzie i ich nietuzinkowe pomysły, które finalnie wpłyną na sukces konkretnej gry.
W wywiadzie nie brakło też wspomnień o tym, że GTA 5 stało się jednym z najbardziej dochodowych i udanych produktów rozrywkowych. GTA 6 ma oczywiście kontynuować tę passę, ale zarówno najnowsza odsłona, jak i ta wielce wyczekiwana, nie będzie opierać się na sztucznej inteligencji w formie, o jakiej myślimy i jaką rozumiemy dzisiaj.
W ostatnim czasie głośno zrobiło się o ciekawym projekcie o nazwie Oasis. To pierwsza funkcjonalna gra wideo generowana przez generatywną sztuczną inteligencję mocno przypominająca słynnego Minecrafta. Model generowany jest klatka po klatce na bazie ogromnego zbioru danych z Minecrafta przy wykorzystaniu otwartego kodu OpenAI.