Szef Ubisoftu cieszy się z umowy między Activision a Microsoftem

Szef Ubisoftu, Yves Guillemot skomentował trwający proces przejmowania Activision przez Microsoft. Jego zdaniem to co się dzieje to dobra decyzja, która dodatkowo potwierdza, że Ubisoft również obrał dobry kierunek rozwoju.

Swoją opinię na temat umowy pomiędzy Activision a Microsoftem Yves Guillemot wyraził w trakcie najnowszego spotkania z inwestorami. Guillemot został zapytany o to co sądzi o wydarzeniach pomiędzy Microsoftem oraz Activision oraz czy uważa, że pozostanie niezależnym, podczas gdy rynek się konsoliduje, było prawidłową decyzją.

Reklama

“Myślę, że to dobra wiadomość, że transakcja może toczyć się dalej, bo pokazuje siłę IP oraz kierunek, w którym zmierza branża. Dlatego w przyszłości możemy spodziewać się wielu nowych możliwości dla wszystkich firm z branży" - odpowiedział CEO Ubisoftu.

“Pokazuje to również, że IP mogą pokazać swoją siłę zarówno przez konsole, pecety jak i w grach mobilnych. Takie gry mogą się stać markami znanymi na całym świecie - to również doskonała nowa możliwość. Microsoft twierdzi, że część umowy poświęcona mobilnym grom Activision jest ważna, więc moim zdaniem wszystkie nasze inwestycje w mobile były słuszne. Wszystko to pomoże firmie w rozwoju."

Jak wynika z ujawnionych w trakcie spotkania z inwestorami wyników finansowych za pierwszy kwartał, są one nieco gorsze niż za ten sam okres zeszłego roku - firma zanotowała spadek o 9 procent. Natomiast w tym roku na swoje premiery czeka aż 10 gier, w tym Rainbow Six Mobile, więc sytuacja Ubisoftu może jeszcze ulec znacznej zmianie. 3 sierpnia pojawi się też pierwsza zamknięta beta Assassin’s Creed: Codename Jade, czyli mobilna gra z otwartym światem osadzona w Chinach.

Skąd te nawiązania Guillemota do gier mobilnych? W czasie gdy cały świat skupił się na Call of Duty, Phil Spencer niejednokrotnie zwracał uwagę, że kluczowym elementem umowy jest próba zbliżenia się Microsoftu do gier mobilnych, jak również wchłonięcie wydawcy King, odpowiedzialnych między innymi za kultowe Candy Crush. Wkrótce Microsoft planuje też uruchomienie własnego sklepu z aplikacjami (i grami?) mobilnymi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ubisoft | Activision | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy