Stellar Blade - twórca odpowiada na krytykę fabuły. Obiecuje poprawę

Raczej nie ulega wątpliwości, że Stellar Blade to bardzo dobra gra. Niektórzy powiedzą wręcz, że świetna. Jednak jest jeden obszar, w którym wypadła dosyć przeciętnie. Chodzi o fabułę. Kim Hyung-tae, dyrektor w pracach nad grą, odpowiedział na te zastrzeżenia i obiecał poprawę w przyszłości.

W skrócie:

  • Stellar Blade zebrało wysokie oceny za rozgrywkę, ale graczom nie do końca spodobała się fabuła.
  • ale fabuła została uznana za przeciętną.
  • Kim Hyung-tae, dyrektor gry, zapowiedział poprawę jakości scenariusza i lokalizacji w przyszłych grach.
  • Studio Shift Up chce wzmocnić swoją pozycję na rynku globalnym, ucząc się na błędach popełnionych w pracach nad Stellar Blade.

Stellar Blade to trzecioosobowa gra akcji w stylu soulslike (czy też może raczej soulslite) od studia Shift Up, która zadebiutowała 26 kwietnia 2024 roku. Zdobyła uznanie zarówno krytyków, jak i graczy. Na platformach takich jak Metacritic i OpenCritic tytuł uzyskał odpowiednio 8,1/10 i 8,4/10. Jeszcze wyższa jest średnia ocena na Metacritic przyznana przez użytkowników - 9,2/10.

Reklama

Krótko mówiąc, gracze pokochali tę produkcję. Chwalili przede wszystkim dynamiczną i przystępną rozgrywkę, widowiskowe walki z bossami oraz imponującą oprawę wizualną. Jednak fabuła gry spotkała się z krytyką. Wielu graczy uznało, że jest miałka i nie zapada w pamięć.

Kim Hyung-tae, dyrektor gry i prezes Shift Up, odpowiedział na te uwagi. Podczas ostatniej konferencji prasowej, zrelacjonowanej przez This is Game, wyraził zrozumienie wobec rozczarowania graczy i przyznał, że scenariusz, jakość tekstów oraz lokalizacja w Stellar Blade były niedopracowane. Obiecał poprawę tych aspektów w przyszłych projektach studia. "Dołożymy wszelkich starań, aby poprawić jakość w tych obszarach, tak aby gracze docenili je w naszej kolejnej grze" - powiedział Hyung-tae.

Przed premierą Stellar Blade często porównywano do Nier: Automata, kultowej gry od PlatinumGames. Oba tytuły mają wspólne cechy, takie jak silne kobiece protagonistki, postapokaliptyczne światy i dynamiczne sekwencje akcji. Jednak Nier: Automata wyróżniała się głęboką, skłaniającą do przemyśleń do fabułą, poruszającą tematy egzystencjalizmu i sensu życia. W tym aspekcie Stellar Blade wypadło blado.

Niemniej przeciętna fabuła nie zepsuła ogólnego odbioru ani sukcesu gry. Stellar Blade za sprawą znakomitej rozgrywki i widowiskowej oprawy plasuje się w czołówce tegorocznych premier. Jeżeli jednak Shift Up wyciągnie wnioski z krytyki, z którą się zetknęło, kolejna produkcja tego studia może znaleźć się na samym szczycie w swoim gatunku.

Shift Up zostało założone przez Kim Hyung-tae. To artysta znany z takich gier, jak Blade & Soul. Stellar Blade miało przynieść zespołowi światowy rozgłos i ten cel w dużym stopniu udało się osiągnąć. Przyszłość studia maluje się w jasnych barwach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5 | Stellar Blade
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy