Steam ułatwia dostęp do ścieżek dźwiękowych z gier
Valve wprowadziło na Steamie usprawnienia, których celem jest poprawa działania ścieżek dźwiękowych z gier. Nowa funkcja ma dwa główne zadania: wyeliminowanie problemów związanych ze sprzedażą materiałów dźwiękowych w formie DLC i wprowadzenie całkiem nowych usług.
Dotychczas w Steam nie istniał żaden typ aplikacji przeznaczony wyłącznie dla ścieżek dźwiękowych. Najbardziej zbliżonym typem aplikacji były zawartości do pobrania (DLC), więc bardzo często ścieżki dźwiękowe sprzedawane były jako tego typu materiały, co jednak ograniczało możliwości.
Wprowadzono więc nowy typ aplikacji, przeznaczony tylko dla ścieżek dźwiękowych. Użytkownicy mogą więc zakupić taki produkt bez konieczności kupowania i pobierania gry, zarządzać nimi bezpośrednio z Biblioteki, tworzyć specjalny katalog na muzykę i tak dalej.
Są też całkiem nowe funkcje. Po pierwsze, ścieżki dźwiękowe mogą obsługiwać różne poziomy jakości. Standardem jest MP3, ale istnieje możliwość dodania wysokiej jakości zawartości tj. FLAC lub nieprzetworzony WAV. Indywidualni klienci mogą wybrać większe, wyższej jakości pliki audio.
Po drugie, dodano nowy interfejs dla ścieżek dźwiękowych w Bibliotece. Na razie jego zakres jest minimalny, ale został zaprojektowany tak, aby bez problemów można było wykonać najczęstsze akcje: odtwórz, przeglądaj i zarządzaj zawartością. Zapewne będzie rozwijany w przyszłości.
Na Steamie już teraz znajduje się ogromna liczba ścieżek dźwiękowych. Aby pomóc w migracji tych, które powstały jako DLC, stworzono narzędzie, które zautomatyzuje konwersję tego DLC do nowego formatu aplikacji.