Steam podsumował ubiegły rok. Oto co udało się zrealizować
Rok 2022 był niezwykle udany dla Steama, najpopularniejszej platformy z grami. Z obszernego podsumowania i zestawienia dowiedzieliśmy się, co udało się zrealizować i jakie cele stawia przed sobą Valve na najbliższe miesiące.
Przenośna konsolka, Steam Deck, to aktualnie najintensywniej rozwijany produkt w całym szerokim portfolio Valve. Producent chce silniej przystąpić do rywalizacji z konkurencją. W tym celu handheld otrzymuje coraz więcej zweryfikowanych gier. Oprócz tego w ostatnim czasie ulepszono Tryb Picture, jak również zaimplementowano funkcję dynamicznej synchronizacji z chmurą.
Steam chce sprzyjać jak największej liczbie swoich użytkowników. W serwisie pojawiły się dodatkowe filtry zawierające ponad 100 różnych języków świata, co w jeszcze bardziej intuicyjny sposób pomaga znajdować szeroki asortyment gier, jak również wystawionych recenzji.
Aplikacja mobilna Steama doczekała się gruntownej przemiany. W zasadzie program stworzono całkowicie od nowa. Teraz za pośrednictwem mobilnego oprogramowania jeszcze łatwiej możemy dokonywać zakupów. Poprawiono także zabezpieczenia portalu, urozmaicono funkcjonalność kodu QR i autoryzacji sprzętów.
Steam chwali się również tym, że sukcesywnie polepsza narzędzia i mechanizmy dedykowane twórcom gier wideo. W zestawieniu Valve wymienia m.in.: aktualizację kompatybilności SteamVR, usprawnienie interfejsu używanego do przesyłania cen, uproszczenie sposobu wyświetlania dat nadchodzących premier czy odświeżenie sugerowanych przeliczników walutowych.