Steam, Epic Games i PayPal zablokowane w Indonezji
Indonezyjczycy utracili dostęp do wielu usług cyfrowych, w tym m.in. platform z grami Steam, Epic Games czy Battle.net. To wynik restrykcji wprowadzony przez rządzących na zaniedbania jakich dopuścili się właściciele wymienionych wyżej serwisów.
30 lipca Internet w Indonezji przeżył prawdziwy wstrząs. Do sieci zaczęły napływać niepokojące sygnały, wskazujące, że w kraju tym zablokowano wiele usług, platform i cyfrowych produktów. Usługi najzwyczajniej w świecie przestały działać, a użytkownicy sieci nie mogli nic z tym zrobić, bowiem spotykali się nieustannie z odmową.
Restrykcje wprowadzone przez rząd w Indonezji mają być skrajną odpowiedzią na zaniechania, których dopuściły się blokowane podmioty i brak akceptacji nowopowstałych przepisów.
Informator Daniel Ahmad przekazał w mediach społecznościowych, że Indonezyjczycy utracili dostęp do usług: Steam, Epic Games, Origin, PayPal, Battle.net oraz Yahoo Search Engine.
Podmioty te nie zarejestrowały się najprawdopodobniej w bazie Kominfo obsługiwanej przez indonezyjskie Ministerstwo Komunikacji i Technologii Informacyjnych. To poskutkowało blokadami, które jak zauważa Ahmad, nie są permanentne, o ile oczywiście firmy poczynią odpowiednie kroki, by dokonać niezbędnej do funkcjonowania rejestracji.
Nie da się ukryć, że w największym stopniu bariery te dotknęły graczy. Steam, Epic Games oraz Origin to największe na rynku platformy z grami, a brak dostępu do tych usług zamyka graczom możliwość uruchamiania wielu znanych tytułów. Restrykcjami dotknięty został także PayPal, czyli międzynarodowy portfel płatniczy i pośrednik w globalnych przelewach, co jeszcze w większym stopniu obrazuje powagę sytuacji.
Najprawdopodobniej jednak wszystkie zablokowane usługi zostaną już niebawem przywrócone do działania.