Star Wars: Outlaws - wszystko, co wiemy o nowej części "Gwiezdnych Wojen"
Star Wars Outlaws to pierwsza gra w otwartym świecie, której akcja toczy się w uniwersum "Star Wars". Co o niej wiemy?
Zacznijmy od podstawowych informacji, które docierały do nas w ostatnich tygodniach. Gra wciąż skrywa przed nami wiele tajemnic, ale wiemy już o niej na tyle dużo, że warto zebrać to wszystko w jednym miejscu. Przedstawiamy wyłącznie potwierdzone szczegóły, z pominięciem plotek i domysłów.
Premiera Star Wars: Outlaws została zaplanowana na 30 sierpnia. Gra zostanie wydana na PC, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S. Już rozpoczęto jej przedsprzedaż. Poza standardową wersją za 349 złotych można zdecydować się na jedno z wydań specjalnych - Gold za 529 zł oraz Ultimate za 619 zł. Otrzymacie wówczas dostęp do misji "Jabba's Gambit" (którą posiadacze standardowej wersji otrzymają prawdopodobnie po jakimś czasie) z udziałem tytułowego Hutta, a także innych dodatków fabularnych i przedmiotów kosmetycznych.
Akcja Star Wars: Outlaws toczy się w okresie między wydarzeniami z filmów "Imperium kontratakuje" i "Powrót Jedi". Gra pozwoli nam eksplorować powierzchnie zróżnicowanych planet, jak również przemierzać przestrzeń kosmiczną. Wśród dostępnych lokacji znajdą się między innymi rodzinna planeta Luke'a Skywalkera oraz miejsce urzędowania Jabby - Tatooine, a także Toshara, zupełnie nowa lokacja w uniwersum.
Główny wątek koncentruje się na postaci Kay Vess, łotrzyku próbującym przetrwać w galaktycznym półświatku. Kay planuje przeprowadzenie jednego z największych napadów na Zewnętrznych Rubieżach, starając się jednocześnie unikać zasięgu Imperium i wpływów syndykatów. Kay chce wykorzystać zyski z napadu, aby rozpocząć nowe życie. Oczywiście poza wątkiem głównym czeka na nas całe mnóstwo pobocznych, rozwijanych między innymi poprzez wykonywanie zadań opcjonalnych.
W postać Kay Vess wcieli się Humberly González, znana z różnych produkcji telewizyjnych, podczas gdy jej wierny towarzysz, Nix, będzie miał głos Dee Bradley Bakera, znanego z udziału w projektach "Star Wars".
Grę tworzy studio Massive Entertainment, które ma na swoim koncie takie tytuły, jak The Division oraz Avatar: Frontiers of Pandora. Oczywiście współpracuje ono bezpośrednio z LucasFilm Games, które nadzoruje głównie spójność między wydarzeniami z gry a tymi, które znamy z filmów czy seriali "Star Wars".
A teraz przejdźmy do interesujących i dość szczegółowych informacji, które przekazał w wywiadzie dla serwisu Gaming Bolt Julian Gerighty, dyrektor kreatywny w pracach nad grą:
Przestrzeń kosmiczna będzie ważnym obszarem rozgrywki
Przestrzeń kosmiczna wokół planet i księżyców obfituje w atrakcje. Julian Gerighty podkreślił, że orbity zostały wypełnione różnorodnymi atrakcjami, takimi jak dynamiczne bitwy czy obszary do eksploracji. Za sprawą płynnych przejść między przestrzenią a planetami Massive Entertainment zwiększa immersję i płynność rozgrywki. Każda orbita w grze została zaprojektowana tak, aby była pełna życia i oferowała bogate możliwości interakcji.
Poznajmy bliżej syndakty, z którymi zetkniemy się w grze
Wybrane lokalizacje odzwierciedlają silne punkty poszczególnych syndykatów. Na przykład stworzony wspólnie z Lucasfilm Games księżyc Toshara jest enklawą Pyke'ów, brutalnych watażków zajmujących się przemytem. Huttowie, z ich liderem Jabbą, mają swoją bazę na Tatooine i są znani ze swojej bezwzględności. Z kolei Szkarłatny Świt obecny jest niemal wszędzie, a Klan Ashiga, stara dynastia z Kijimi, stara się rozszerzyć swoje wpływy poza rodzimą planetę. A Imperium - wiadomo - stara się panować niemal wszędzie.
Relacje z syndykatami wpłyną na nasze poczynania
Sojusze i waśnie między takimi frakcjami jak Hutts, Pyke'owie, Szkarłatny Świt czy Imperium wpływają na rozgrywkę. Wydarzenia takie, jak kontrole Imperium, potyczki i zasadzki będą różnić się w zależności od naszej pozycji względem tych grup. Na przykład dobra reputacja z Pyke'ami może pozwolić uniknąć konfliktu podczas zasadzki, natomiast pomoc ich rywalom, takim jak Szkarłatny Świt, może negatywnie wpłynąć na reputację u Pyke'ów.
Zbyt niska reputacja poskutkuje wysłaniem za nas zabójców
Każda decyzja może poskutkować różnymi konsekwencjami, w tym wysyłaniem przez syndykat zabójców, jeśli nasza reputacja spadnie zbyt nisko. Z drugiej strony wysoka reputacja zapewni dostęp do korzyści takich, jak specjalne misje, lepsze ceny u handlarzy frakcji czy dostęp do terytoriów syndykatów, na których znajdują się skarbce z cennymi przedmiotami. Wszystkie te elementy wymagają od gracza zręcznego balansowania.
Brak powtarzalnej wspinaczki w celu odkrywania obszarów
Autorzy zrezygnowali z mechaniki wspinania się na wieże w celu odblokowywania nowych części mapy. To podejście odbiega od standardów stosowanych przez Ubisoft w większości ich gier w otwartym świecie, w których wieże służyły do odkrywania terenu i aktywności. Mapa będzie odkrywana organicznie poprzez eksplorację.
W grze pojawi się Qi'ra znana z filmu o Hanie Solo
Podczas zabawy spotkamy Lady Qi'rę, postać znaną z filmu "Solo: Gwiezdne Wojny Historie", graną przez Emilię Clarke. Qi’ra, która rozpoczęła swoją przygodę jako miłość młodego Hana Solo, a zakończyła jako przywódczyni syndykatu Szkarłatny Świat, odegra znaczącą rolę w grze. Co ciekawe, nie będzie dubbingowana przez Emilię Clarke, a tożsamość aktorki użyczającej jej głos pozostaje na razie nieznana.